Jump to content
Annons

Ska vi byta grejer med varann? ♬


Minja

Recommended Posts

Hej! 

Jag kom precis på en strålande ide idag..! Många av oss jagar nog ganska så ständigt ny studioutrustning,

för att förbättra slutresultatet som inte alltid är så billigt.. Vad sägs om att lånbyta med varandra under t.e.x. en inspelningshelg/vecka?

Jag har t.e.x. en Peluso 2247 LE som jag kan tänka mig att låna ut över en helg/vecka mot en matchande priamp/channelstrip. T.e.x. en Universel Audio 610 Mk ll eller Focusrite ISA430 Mk ll Producent Pack Channel strip.

Pelusomicken (nypris 28 000:-) påminner om Neumann U-47, men är enligt mig bättre. Har ett varmt och skönt "skimmer". Jag håller till i Stockholm.

/Minja 

 
Redigerat av Minja
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Hej! 

Jag kom precis på en strålande ide idag..! Många av oss jagar nog ganska så ständigt ny studioutrustning,

för att förbättra slutresultatet som inte alltid är så billigt.. Vad sägs om att lånbyta med varandra under t.e.x. en inspelningshelg/vecka?

Jag har t.e.x. en Peluso 2247 LE som jag kan tänka mig att låna ut över en helg/vecka mot en matchande priamp/channelstrip. T.e.x. en Universel Audio 610 Mk ll eller Focusrite ISA430 Mk ll Producent Pack Channel strip.

Pelusomicken (nypris 28 000:-) påminner om Neumann U-47, men är enligt mig bättre. Har ett varmt och skönt "skimmer". Jag håller till i Stockholm.

/Minja 

Har inget att byta med men tycker det är lite komiskt att du tycker en peluso mick är bättre än en riktig u47a... Hur kommer det sig?  Vad gillar du mer med peluson?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att tråden äntligen kom igång..  🙂

Prototyp: Jag har testat U47:an oxå och många andra mickar, innan jag bestämde mig för den. Det som skiljer är "skimret" i Peluson, så jag säljer den inte..!

Fördelen att byta med varann för en stund är ju också att vi kan "testa varandras grejer".. Inte alltid man får möjligheten i en musikaffär.. och miljövänligt i dessa tider  🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...