Jump to content
Annons

Mbox 2-strul


Thimmie

Recommended Posts

Jag försöker få mitt gamla Mbox 2-kort att fungera med macOS Sierra. Jag har lyckats få panelen på kortet att lysa, datorn hittar kortet men Logic kraschar när jag väljer att använda Mbox som input eller output. Även "sound" under "system preferences" kraschar om jag väljer Mbox. Jag har följt guiden nedan, och den gäller ju Yosemite, men jag i mitt enfald tänkte att det skulle rulla med Sierra. Någon som har några tips?

http://www.pro-tools-expert.com/home-page/2016/5/1/digidesign-mbox2-with-pro-tools-124hd-on-yosemite

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha! Nä, vad är google? 😉 Självklart har jag googlat och de drivarna som det står på sidan "The Mbox 2 series interfaces will not be qualified with Mac OS X 10.11 (El Capitan)" får inte ens panelen att lysa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev så kör jag Sierra. 

"The Mbox 2 series interfaces will not be qualified with Mac OS X 10.11 (El Capitan) or Windows 10 (or newer) "

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Ja, det är ju DET jag skriver. Så, din tresekunders-googling gav jack shit som man säger. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Då landar vi åter till frågan: har någon något tips på hur man får det fungera med Sierra. Om inte, då får jag sluta vara snål och köpa nytt kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...