Jump to content
Annons

Blir det "hett/varmt" i ett Rack?


hertingen

Recommended Posts

Hej,

Jag var och repade lite idag, och i replokalen har vi 2 st Behringer rack-enheter som står ovanpå varandra på ett bord. En hörlursförstärkare och en kompressor. Och ovanpå dom står en liten Yamaha mixer som vi kör trummor, sång och gitarr genom. Trummorna går via kompressorn också. När vi hade spelat klart så märkte jag att Behringer enheterna var väldigt varma/heta. Så kanske det blir? Jag har inte tänkt på det tidigare, men då har vi endast haft 1 st Behringer enhet (hörlursförstärkaren).

Eller är det något som beror på att vi ställt enheterna på varandra? Jag tänkte att det borde väl inte spela någon roll om dom står på varandra för om dom hade setat i ett rack så hade dom ju också varit placerade ovanpå varandra. Eller tänker jag fel här?

Eller är det så att det kan vara något fel på dom så att vi bör undvika att använda dom? Yamaha mixern blev inte varm vad jag vill minnas. Det var ju väldigt varmt/fint väder ute också, det kanske spelar in.

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tänkte att det borde väl inte spela någon roll om dom står på varandra för om dom hade setat i ett rack så hade dom ju också varit placerade ovanpå varandra.

Alla rackenheter fyller inte ut hela höjden, dessutom måste du inte montera alla rackenheter kloss an, och även om du gör det så är det troligen en liten luftspalt i de flesta fall även om den är liten. Så kylningen blir sämre om apparaterna står fysiskt staplade på varandra, om det inte är fötter på dessa så en luftspalt skapas den vägen förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...