Alex123 Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Hejsan! Igår så köpte jag en el gitarr, gitarr förstärkare, Juli@ ljudkort och Cubase SE. När jag öppnar en audio kanal i cubase och spelar in så får jag ingen ljud.. (Bara låga ljudet från El gitarren.) När jag spelar upp det jag har spelat in så kommer det den tuffa El gitarr soundet från hörlurarna... Kan man göra så den tuffa el gitarr soundet spelas upp från hörlurarna eller högtalarna när jag spelar med gitarren? Jag är ganska dålig på att förklara men hoppas ni fattar.. Tack /Alexander
Tobbe Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Jag tror att ditt ljudkort har en fuktion som heter direkt monitoring (tror den kallas så) Den gör så att det ljud du spelar in går direkt ut till dina lurar i stället för genom pluggen jag antar att du kör för att få det tuffa gitarr ljudet. Läs i bruksanvisningen hur då stänger av denna fuktion så kanske det löser sig.
kurt_ko-ben Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 har du någon kontrellpanel från ljudkortet i datorn? i vissa fall kan man välja därifrån hur man vill ha sin monitor..
Alex123 Postat 21 april 2005 Trådstartare Postat 21 april 2005 Ska läsa Juli@ manualen då, Tack för svaren ni två
Jiisuki Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Sen borde du kunna slå på monitoring på kanalen i Cubase. Sitter någon knapp bredvid kanalsinställningarna. Då hör du exakt det ljud som spelas in. Men då bör du ha låg latency, annars kan det låta väldigt fördröjt. Se till att du använder ASIO-drivrutinerna i Cubase. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.