Jump to content
Annons

Mixtävling

Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Tänkte bara tipsa om en mixtävling som pågår på indabamusic. Är en fantastiskt välgjord produktion man får mixa enligt mig och det va skitkul att göra det. Så om ni vill mixa en rolig och välproducerad låt så ställ upp :-) Lyssna gärna på min mix också och all feedback är alltid välkommet.

https://www.indabamusic.com/opportunities/puremix-mixing-competition/submissions/fd99056c-f89e-11e5-979f-0e3dc18e16fd

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Annons

Det var en jävligt bra mix anders.

Har testat den själv, gillar inte stilen eller prodden, även om prodden är genomtänkt, tycker jag inte någonting av produktionen är effektivt eller har ett bra flow.

Det enda jag tänker om din mix är, om du har lite mer liv i virveln, låta lite mer mänskligt, träigt, dynamiskt, kanske någon liten skitig middig sample ovanpå, lite samma sak med kicken. Så skulle mixen bli ännu mer creddig känner jag.

Edit, juste, man fick inte sampla. Men något liknande i parralell väg;)

Redigerat av Casperfren
Dela på andra sajter

Kul att höra! Lyssnade på den idag igen och va väldigt nöjd, det enda jag kände va attjag ville ha lite mer energiskillnad mellan vers och ref. Så jag fick virveln lite hårdare på ref. Liten skillnad men gör mycket IMO för energin i mixen

https://www.indabamusic.com/opportunities/puremix-mixing-competition/submissions/9898cff4-f721-11e5-a0fc-0e5777376d65

MVH

Anders,

Dela på andra sajter

Det låter typ så bra det kan låta. Bra jobbat. Jävligt mycket bättre jobb än låten du mixa i förra mixtråden.

kanske 1 procent reverb till på basens 700-2k range, för att limma det lite mer, det behövs inte men kanske låter fett.

Redigerat av Casperfren
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hahaha, laddade ner filerna. Gitarrerna är ju käpprätt åt helvete stämda... 😄

Och vad är det för trummor? 😳 Låter ju som det är dubbla pinstripe med dead ringer och stommar sprängdfyllda med gullfiber..

"-Pmfff Bmbnm FpMmgm" Det är mer sustain i en lerhög 😄

Nja, om jag måste glo på färg som torkar så kanske man gör nån mix av det här, men annars? Näe, aldrig i helvete!

Isf, trigga om trummorna, ta bort sura gitarrer och sumpa all reversereverb på sången och framförallt ÖPPNA UPP... ☺️

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.