Jump to content
Annons

Sökes: Duktig alt och sopran till nystartad sånggrupp i Stockholm


Pluffo

Recommended Posts

Haha! Jag tänkte att jag skulle gå in och läsa reglerna för att posta i detta underforum och upptäckte att det var jag själv som skrivit dem för tio år sedan 🙂 Oh well, kul att ens nitiska kontrollbehov fortfarande lever kvar här.

Hur som helst. Vi är tre personer med hemvist i Stockholm som håller på att sätta ihop en sånggrupp med SATTB-sättning och som därför nu söker efter en duktig alt respektive sopran. Vi har som ambition att all musik ska framföras akustiskt och a cappella (med undantag av någon sång här och där som kanske kan kompas på gitarr eller liknande). Repertoaren är inte satt i sten på något sätt ännu, men vi siktar i nuläget ändå på en hyfsat modern sådan beståendes främst av egna arrangemang av populärmusik från 1900-talets andra hälft och framåt. Fokus kommer att ligga på sceniskt berättande, solistiskt uttryck och -- i alla fall många av gångerna -- en hög igenkänningsfaktor.

Vi söker således sångare som tycker om att stå på scen och som också har erfarenhet av och en önskan att ägna sig åt solosång. Ambitionen är att vi nu i starten ska kunna ta mindre sjungningar på till exempel bröllop, företagsevent och liknande och sedan jobba oss uppåt därifrån.

Om detta låter intressant så hör av dig till mig på l4rsson@gmail.com. Om du har någon exempelinspelning av ett framförande som du kan skicka med så vore det också jättebra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det här blir ju så OT det kan bli men, hej Pluffo.... 100 år sedan i det längstah. ☺️

Känns som att vi redan har passerat den gränsen ändå! (Skönt att forumet fortfarande är lika oseriöst som jag kommer ihåg det ändå.) Hej DoL!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...