Jump to content
Annons

Dj--la tråkigt detta...


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Delvis började jag skriva i detta forum för att kunna höra andras musik och för att få synpunkter på mn egen. Det är alltid kul med musik som på något sätt är bra, även om den inte är känd. Utbyta åsikter, bollplank, förbättra något gemensamt!

Jag köpte en sprillans ny pc för ca. 1 månad sen. Men när jag skall följa instruktionerna vid alla era länkar, om att "Högerklicka, spara som" osv., så funkar det ju aldrig! Alltså kan jag inte höra en enda av era låtar. Om jag vänsterklickar så händer inget alls, högerklickar jag så kommer det upp en lista med alternativ, dock ej "spara som", men väl "spara mål som". Väljer jag det så börjar pc:n ladda ned något, ofta från ngt som verkar kallas Angelfire (redan innan jag valt var jag vill att det skall sparas i min pc). Efter ett kort tag så avbryts dock alltid nedladdningen, så kommer meddelandet "förbindelsen har brutits". Vad beror detta på???

Bilder ni sätter in från era hemstudios, vilken någon initierade här, kan jag inte se i många fall. Det finns bara små rutor och i dessa röda små kryss, men inte många bilder. En och annan bild kan jag dock se. Vad beror detta på???

Det är dj--la tråkigt detta...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, jag har Internet via modem, men det beror bara på att jag ska flytta snarast och inte vill förbinda mig till bredband för ett ettårsabonnemang hos en Internetleverantör i nuläget. Nu måste jag trycka två gånger varje gång jag ska öppna vilken sida som helst ungefär...

Men ändå borde ju alternativet "spara som" dyka upp då jag högerklickar, samt bilder synas. Väl?!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

"Spara mål som" betyder att du gör en "spara som" på filen som en länk pekar till. Inget konstigt med det.

Rutan med ett rött kryss i betyder att websidan borde ha visat en bild, men att den inte hittat den/laddat ner den av någon anledning.

Gissar också att det är som Mannex skrev, du sitter nog på en mindre bra internet-uppkoppling.

Hm, kommer ihåg när jag hade modem, då hade jag något slags "download manager"-program att ladda ner filer genom. Det var betydligt stabilare än Internet Explorer's egen (eller om jag körde Netscape då?), och man kunde välja att pausa filerna och fortsätta en annan dag, så höll det programmet reda på allting. Men jag kommer inte ihåg vad det heter!

Annars får du samma funktionalitet om du installerar webläsaren Mozilla Firefox. Gjorde det i höstas. Var lite ovant i början, men skulle inte vilja byta tillbaka till IE en sekund! Är helt gratis och går att ladda ner på http://www.mozilla.org fast har du problem med nerladdningen så kanske det inte är så lätt eklart... 🙂 Brukar dock följa med på sådana där bifogade CD-skivor till olika datortidningar då och då. Studio har haft det redan tror jag (har du gamla nummer så är det bara att leta!), och när jag var på Ica häromdagen såg jag någon annan tidning som hade det, någon sådan där "vanlig" datortidning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar dock följa med på sådana där bifogade CD-skivor till olika datortidningar då och då. Studio har haft det redan tror jag (har du gamla nummer så är det bara att leta!), och när jag var på Ica häromdagen såg jag någon annan tidning som hade det, någon sådan där "vanlig" datortidning.

Följde med på skivan till nr 11-04.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tack Osiris. Jaså, är det så det funkar... 😄

Rockford - tusen tack för info:t. Blir att skaffa bredband snarast möjligt.

Lyckades till slut få ned ett mp3-stycke och bedömde det. Tog dock tid och nu laddar jag ned ett till. Frågan är om de lagras i min burk nånstans eller hur det funkar. Real-spelaren går igång direkt efter nedladdningen. Sedan framgår inte var filen finns.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

WTF gör den här tråden i "demoinspelningar"???

Det var mitt inlägg det där, kompisen hade registrerat sig på min burk, och naturligtvis blev hans första inlägg skrivet av mig...

(vad var det nu olsberg sade om att använda flera alias)... 😄

men frågan kvarstår...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Frågan (=tråden) handlar om hur jag skall ladda ned era demoinspelningar.

:musik

Spelar ingen roll. Är det inte en demo, ska den inte vara i det forumet, utan i t.ex om sajten, eller datordelen. Då det är dessa saker som berörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...