Jump to content
Annons

Audient ASP880 vs 800? denna prisskillnad...


red_house_painter

Recommended Posts

Behöver 8kanaler till via adat till mitt apollokort. Och sitter och tittar på audient lösningen. Gillar den bäst men undrar om någon provat ASP800 egentligen? Den är bra billigare än ASP880 som har 8 likadana preampar medans 800 som då är billigare har 6preampar som storebrodern men också 2st andra preampar där man kan ändra lite mer karaktär på. För min del handlar det mer om att få in fler ins så 800 borde funka.. Men jag är konfunderad över den ganska stora skillnaden i pris.

Men viktigast, vad har ni för åsikter om min apollo och audient lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Största skillnaden är väl att 880 har både AD/DA omvandlare medan lillebror bara har AD omvandlare. Sen har 880 insert på alla kanaler och är lite mer flexibel då du kan använda insert returen och köra på linjenivå och inte gå genom preampen. Sitter själv lite i samma dilemma som du, är just nu mest i behov av fler ingångar och mixar bara i datorn så just nu lutar det åt 800. Apollo och audient säkert att kommer lira kanon ihop 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara AD i 880. Inserts (och möjligheten att köra den som en ren DA), ställbar impedans på alla kanaler och "bättre" DA är väl säljpunkterna för 880 gentemot 800.

Har själv en 880 (som är fantastisk, missförstå mig rätt), men hade 800 funnits på marknaden när jag skaffade extra preamps så hade jag nog kört på den och sparat några slantar istället. De två första kanalerna med ställbar karaktäristik skulle göra större skillnad för mig än inserts, särskilt när man inte sitter på flera highend-preamps eller massa outboard som man vill klämma in i frontend.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...