Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver 8kanaler till via adat till mitt apollokort. Och sitter och tittar pÄ audient lösningen. Gillar den bÀst men undrar om nÄgon provat ASP800 egentligen? Den Àr bra billigare Àn ASP880 som har 8 likadana preampar medans 800 som dÄ Àr billigare har 6preampar som storebrodern men ocksÄ 2st andra preampar dÀr man kan Àndra lite mer karaktÀr pÄ. För min del handlar det mer om att fÄ in fler ins sÄ 800 borde funka.. Men jag Àr konfunderad över den ganska stora skillnaden i pris.

Men viktigast, vad har ni för Äsikter om min apollo och audient lösning?

Annons
Postat

Största skillnaden Ă€r vĂ€l att 880 har bĂ„de AD/DA omvandlare medan lillebror bara har AD omvandlare. Sen har 880 insert pĂ„ alla kanaler och Ă€r lite mer flexibel dĂ„ du kan anvĂ€nda insert returen och köra pĂ„ linjenivĂ„ och inte gĂ„ genom preampen. Sitter sjĂ€lv lite i samma dilemma som du, Ă€r just nu mest i behov av fler ingĂ„ngar och mixar bara i datorn sĂ„ just nu lutar det Ă„t 800. Apollo och audient sĂ€kert att kommer lira kanon ihop 🙂

Postat

Bara AD i 880. Inserts (och möjligheten att köra den som en ren DA), stÀllbar impedans pÄ alla kanaler och "bÀttre" DA Àr vÀl sÀljpunkterna för 880 gentemot 800.

Har sjÀlv en 880 (som Àr fantastisk, missförstÄ mig rÀtt), men hade 800 funnits pÄ marknaden nÀr jag skaffade extra preamps sÄ hade jag nog kört pÄ den och sparat nÄgra slantar istÀllet. De tvÄ första kanalerna med stÀllbar karaktÀristik skulle göra större skillnad för mig Àn inserts, sÀrskilt nÀr man inte sitter pÄ flera highend-preamps eller massa outboard som man vill klÀmma in i frontend.

Postat

Bra val! LÀmna gÀrna feedback pÄ hur de tvÄ första kanalerna kÀnns nÀr du fÄtt bekanta dig med den!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.