Jump to content
Annons

Hur hitta studiolokal Stockholm?


theunknown

Recommended Posts

Jag har sedan ett tag tillbaka varit på jakt efter en egen studiolokal i stockholmsområdet. Jag har för närvarande en hemmastudio i min lägenhet med bra akustik där jag kan mixa och vad gäller inspelning har jag använt mitt bands replokal som har okej akustik men de är endast ett rum så är alltid lite ansträngande att spela in där i långa loppet, eller hyrt in mig i en annan studio.

Vad är de enklaste sättet att hitta en lokal? Jag har suttit på "blocket" och "objektvision" en hel del men känns sällan som de kommer upp några lämpliga lokaler. Vet att man självklart kan bygga om helt men de sortens budget har jag ej. Stockholm är ju en av världens studiotätaste städer så de känns som de borde finnas gamla studios som går i konkurs osv. Men hur ska man hitta dem?

Är de någon som vet en bra lokal så mottages tips gärna!

Mvh /Michael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja jag kikar flitigt på Vend också, men hittar aldrig något intressant förutom vanliga replokaler.

Ska kanske specificera att jag inte är jättesugen på att hyra in mig i en befintlig aktiv studio då jag har all egen utrustning jag skulle vilja sätta upp samt har ett par samarbetspartners som jag redan vill dela med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wildboys studio i Årsta. Säkert fullt nu men ställ dig på kö.

Nu är jag inte helt säker men vad jag kan se så är de bara replokaler? Har som sagt redan en bra replokal så inte riktigt de jag är ute efter. Men tack ändå för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...