Jump to content
Annons

Blomberg Entertainment - the STUDIO-bygge


RoBERT

Recommended Posts

hej på er!!!

har tittat några gånger på era bilder och det måste ju vara härligt att veta att denna skapelse är nånting som "vi" har gjort. blir nog en extra känslan i magen när man sitter där.

Claes kom med bra kritik, de där med parallella väggar och att monitorerna sitter föra väggen. Sen så tycker jag att ni borde sätta in lite absorbenter samt diffuseror i kontrollrummet. Såg ut på bilderna att det var ganska kalt och rakt på väggarna. Så för att få till ljudet lite bättre så skulle jag önska att ni fixade lite diffusorer på bakväggen. Sen så skulle det inte vara helt dumt om ni hade en liten hörna för sången, där det är lite extra dämpat. Dvs. behöver inte vara i ett separat rum.

Annars så ser det bra ut.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 184
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

hej på er!!!

har tittat några gånger på era bilder och det måste ju vara härligt att veta att denna skapelse är nånting som "vi" har gjort. blir nog en extra känslan i magen när man sitter där.

Claes kom med bra kritik, de där med parallella väggar och att monitorerna sitter föra väggen. Sen så tycker jag att ni borde sätta in lite absorbenter samt diffuseror i kontrollrummet. Såg ut på bilderna att det var ganska kalt och rakt på väggarna. Så för att få till ljudet lite bättre så skulle jag önska att ni fixade lite diffusorer på bakväggen. Sen så skulle det inte vara helt dumt om ni hade en liten hörna för sången, där det är lite extra dämpat. Dvs. behöver inte vara i ett separat rum.

Annars så ser det bra ut.

MVH Anders

oroa dig inte.. jag åker ner till kalmar i helgen. kan ta en sväng förbi bergkvara o smälla slipped_away på fingrarna!!! 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

hej på er!!!

har tittat några gånger på era bilder och det måste ju vara härligt att veta att denna skapelse är nånting som "vi" har gjort. blir nog en extra känslan i magen när man sitter där.

Claes kom med bra kritik, de där med parallella väggar och att monitorerna sitter föra väggen. Sen så tycker jag att ni borde sätta in lite absorbenter samt diffuseror i kontrollrummet. Såg ut på bilderna att det var ganska kalt och rakt på väggarna. Så för att få till ljudet lite bättre så skulle jag önska att ni fixade lite diffusorer på bakväggen. Sen så skulle det inte vara helt dumt om ni hade en liten hörna för sången, där det är lite extra dämpat. Dvs. behöver inte vara i ett separat rum.

Annars så ser det bra ut.

MVH Anders

oroa dig inte.. jag åker ner till kalmar i helgen. kan ta en sväng förbi bergkvara o smälla slipped_away på fingrarna!!! 🙂

haha, det kan bli svårt att smälla mig på fingrarna i helgen du! Åker till Tjockhult (Stockholm) på fredag, hehe....

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes kom med bra kritik, de där med parallella väggar och att monitorerna sitter föra väggen. Sen så tycker jag att ni borde sätta in lite absorbenter samt diffuseror i kontrollrummet. Såg ut på bilderna att det var ganska kalt och rakt på väggarna. Så för att få till ljudet lite bättre så skulle jag önska att ni fixade lite diffusorer på bakväggen. Sen så skulle det inte vara helt dumt om ni hade en liten hörna för sången, där det är lite extra dämpat. Dvs. behöver inte vara i ett separat rum.

Annars så ser det bra ut.

MVH Anders

Joda, det är bra å fin kritik. 😉 I en annan tråd kan man se att jag tex har byggt stativ till högtalarna å lite sånt annat trevligt. Är igång och ska bygga lite absorbenter som ska hänga i taket, men vädret har ju varit så muppigt å kallt så jag har inte kunnat vara ute å såga till delar å så..

För som ni vet så var ju detta ett garage före vi byggde om så nu har vi ingenstans att vara när man ska bygga, hahaha 🙂 Vi har dock planer på att lösa detta inom en hyfsat snar framtid med. 😎

Jag loooovar att jag ska försöka komma ihåg att lägga upp lite bilder på hur det ser ut numera.. Tog en dröse kort häromdagen, men vi måste byta lite lampor här inne så dom blev lite mörka eller lite för mkt blixt ibland för att kompensera..

Tackar för orden annars. 🙂 Alltid kul när folk uppskattar ens byggen. Zankan och Audiorent hjälpte till mycket när det gällde planeringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej på er!!!

har tittat några gånger på era bilder och det måste ju vara härligt att veta att denna skapelse är nånting som "vi" har gjort. blir nog en extra känslan i magen när man sitter där.

Claes kom med bra kritik, de där med parallella väggar och att monitorerna sitter föra väggen. Sen så tycker jag att ni borde sätta in lite absorbenter samt diffuseror i kontrollrummet. Såg ut på bilderna att det var ganska kalt och rakt på väggarna. Så för att få till ljudet lite bättre så skulle jag önska att ni fixade lite diffusorer på bakväggen. Sen så skulle det inte vara helt dumt om ni hade en liten hörna för sången, där det är lite extra dämpat. Dvs. behöver inte vara i ett separat rum.

Annars så ser det bra ut.

MVH Anders

oroa dig inte.. jag åker ner till kalmar i helgen. kan ta en sväng förbi bergkvara o smälla slipped_away på fingrarna!!! 🙂

haha, det kan bli svårt att smälla mig på fingrarna i helgen du! Åker till Tjockhult (Stockholm) på fredag, hehe....

fan då åker vi förbi varandra.. ska till bandets studio utanför kalmar o bygga lite.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer lite NYA bilder!

Faktiskt inte mer än 10 dagar gamla som mest.. 😉

061115-031_s_web.jpg

Ovanligt städat måste jag säga! Dammsög å donade den dagen.

061115-032_s_web.jpg

Nån som behöver lägga en kabel? Akta så ni inte får sladd bara! 🙂

061115-077_s_web.jpg

HAHAHAHA, nä nu lurade jag dig! Lurigt... 😛

061115-079_s_web.jpg

Hujjjja, vilken läckerbit!!! 🥰

studion-027_s_web.jpg

En bit av inspelningsrummet. Gött å ha ett riktigt piano måste jag säga!

Vidare in i kontrollrummet, där arbetet med att få upp lite vettiga absorbenter och dylikt borde ha påbörjats för lääänge länge sedan.... 🙁

studion-021_s_web.jpg

Varför ser du så förvånad ut mamma? Ja sa ju att jag skulle ta kort på kontrollrummet nu! 😆

studion-019_s_web.jpg

Hjärtat i studion antar jag att man får säga då.. 😛

061115-109_s_web.jpg

Relax-avdelningen!!

061115-119_s_web.jpg

Vad ska man säga.. Relax, bibliotek, förråd och kontrollrum i ett! FETT! 😉

061115-118_s_web.jpg

Sist och minst: Ha(i)rry, min maskot!

Good evening folks!

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

blir finare och finare för var gång.. mkt hemtrevligt..

btw har du våra inspelningar från förra året kvar?? jag trorjag tankade dom på min förra dator!!! den sålde vi.. 😉 och jag glömde ta allt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

blir finare och finare för var gång.. mkt hemtrevligt..

btw har du våra inspelningar från förra året kvar?? jag trorjag tankade dom på min förra dator!!! den sålde vi.. 🙂 och jag glömde ta allt!!

tackar tackar! 🥰

ang inspelningarna.. hmm, ge mig en ny dvd-drive till min dator här uppe så ska det nog lösa sig, hahaha, den har börjat hacka nu så jag litar inte på den. tänk om den förstör mina backup-skivor... 😉

dags att packa väskorna för en helg med soul och funk i stockholm! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

blir finare och finare för var gång.. mkt hemtrevligt..

btw har du våra inspelningar från förra året kvar?? jag trorjag tankade dom på min förra dator!!! den sålde vi.. 🙁 och jag glömde ta allt!!

tackar tackar! 🙂

ang inspelningarna.. hmm, ge mig en ny dvd-drive till min dator här uppe så ska det nog lösa sig, hahaha, den har börjat hacka nu så jag litar inte på den. tänk om den förstör mina backup-skivor... 😄

dags att packa väskorna för en helg med soul och funk i stockholm! 🙂

😎

ok.. kasta över hårddisken i en annan dator då!? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ok.. kasta över hårddisken i en annan dator då!? 😄

Men, jag har dom inte på hårddisk.. 🙂 Jag har dom på dvd-skivor. Och i studion har jag ingen plats för massa sånt just nu. Massa videoprojekt som ligger i datorn å tar plats.. Måste ha (minst) en hårddisk till i studion. plus gärna en dvd-brännare här uppe på min personliga dator där min ftp-server ligger installerad... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe kopiera dom o skicka skivorna till mig så betalar jag gärna.. 😛

skaffa hårddiskar i mängder då! 😄

själv blir nästa investering en plattis till macen...!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

läste på er hemsida att ni kör studion som nån slags företagsprojekt! jättekul och roligt initiativ. För det fina är ju att om ni lyckas dra in nå pengar så kan man ju alltid, så sakteligen, gradera upp sig. T.ex. från Phonic till ex. Genelc och därefter lite utomstående rackmonterade effekter och kanske Cubase SX om ett tag osv osv. Kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Holy crap. Det är rätt mycket yta att jobba med. Ska du bygga flytande golv i studion?

Hmm, med tanke på att man säger att 36 kvm är minsta yta för ett kontrollrum där man ska mixa i stereo så kan man ju diskutera om det är mycket att jobba med...

Edit: Jo, jag vet att jag är lite sen med mitt inlägg...

Redigerat av NoiseMaker
Link to comment
Dela på andra sajter

fan då åker vi förbi varandra.. ska till bandets studio utanför kalmar o bygga lite.. 😄

Ajdu, tyyypiskt. var ligger den studion då? Å vilket band?

mitt psychadeliaband i kalmar.. ligger typ...hmm hagbyområdet.. blev najs som fan.. ska vi bara dra in riktig el, istället för låtsas el.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

När blir det IRL i Bergkvara?? 😆😄😆

Snart är julen här minsann. Dan för dan före dan före dopparedan, så att säga! Snart klar med årets julklapp, haha. Julskivan 2006. Den 5:e i ordningen... Ryck tag i mig på Msn om ni vill ha provsmak! 😆

~ GOD JUL ~

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

När blir det IRL i Bergkvara?? 🙂🙂🙂

Snart är julen här minsann. Dan för dan före dan före dopparedan, så att säga! Snart klar med årets julklapp, haha. Julskivan 2006. Den 5:e i ordningen... Ryck tag i mig på Msn om ni vill ha provsmak! 😆

~ GOD JUL ~

/Robban

jag vill höra.. 🙂

btw robban jag kommer åka ner över jul, vi kanske kan ta en liten "tete a tete" i din studio om du har lust??

btw har du sett om jag glömt en pearlpedal där?? jag hittar den inte och har letat sen januari förra året?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill höra.. 🙂

btw robban jag kommer åka ner över jul, vi kanske kan ta en liten "tete a tete" i din studio om du har lust??

btw har du sett om jag glömt en pearlpedal där?? jag hittar den inte och har letat sen januari förra året?? 🙂

Klart jag har lust! Frågan är om det är en fysisk möjlighetm hahaha.. 😆 Få se hur det ligger till med alla släktträffar å liknande som oxå ska få plats på listan i mellandagarna. haha 😆 Jovisst har jag en Pearl-pedal här! Men den är inte din, hahaha! 🙂 Den tillhör Musik I Blekinge och deras trumset som jag oxå har här i studion...

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill höra.. 😱

btw robban jag kommer åka ner över jul, vi kanske kan ta en liten "tete a tete" i din studio om du har lust??

btw har du sett om jag glömt en pearlpedal där?? jag hittar den inte och har letat sen januari förra året?? 😱

Klart jag har lust! Frågan är om det är en fysisk möjlighetm hahaha.. 😱 Få se hur det ligger till med alla släktträffar å liknande som oxå ska få plats på listan i mellandagarna. haha 😱 Jovisst har jag en Pearl-pedal här! Men den är inte din, hahaha! 😱 Den tillhör Musik I Blekinge och deras trumset som jag oxå har här i studion...

/Robban

hehe gött..

vi kan väl höras!!!

jag hittar verkligen inte min pedal..

är det deras sketnapremierkit???

Link to comment
Dela på andra sajter

IRL i bergkvara, hmmm. Inte så långt från Torsås 🙂

Säg till bara.

haha utanför vågen?? 🙂

med varsin flakmoppe o ett 6pack folköl.. mmmm.. 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
snoopYDoggY (oregistrerad)
Jag undrar när jag kommer flytta hem till Bergkvara igen.. Saknar studion!!! 🙂

hehe kan förstå dig, studion är faktiskt riktigt fet.

Jag bor i Torsås men vi spelar verkligen inte in samma musik, jag spelar in hiphop mest.

Men fyfan vad fet studion är, håll den ren och upptadera den regelbundet då du får pengar till det, keep it up 😛

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...