Jump to content
Annons

Har precis konverterat till Mac, men F11 & F12 fungerar ej.


Frederick

Recommended Posts

Hej på er alla.

Jag har precis konverterat från Windows till Mac, men lite konstigt att F11 och F12 inte fungerar som det skall i det senaste operativet Yosemite. När jag trycker använder mig av F11 respektive F12 så blir det helt andra funktioner som rör sig på skrivbordet utanför själva Cubase 8 PRO.

I menyn under "Devices" står det klart och tydligt F11 Virtual instruments rack och F12 Cpu-mätare. Finns det någon härute på forumet som vet hur man skall gå tillväga för att få bukt med problemet?

Inte för att världen rasar samman för detta lilla problem, men står det i menyn så skall det ju bara fungera precis som i PC-version. 🙂

Med vänlig hälsning, Frederick

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det är nog lättast att inte käbbla med OSX och binda om dem till något annat. Jag har flyttat mina till Option-F11 resp Option-F12.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan välja hur man vill att F-tangenterna skall fungera i OS X via inställningar för keyboard om jag inte minns fel. Ett annat alternativ är att göra som pme beskrev 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...