Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag hÄller pÄ att slutmixa en skiva och har stött pÄ ett litet problem. Jag har ett Roland Space Echo som jag anvÀnder vÀldigt mycket, problemet Àr att det blir vÀldigt mycket latency nÀr jag routar en auxkanal till ekot och sen tillbaka till en annan auxkanal i Logic. Detta sker oavsett om jag anvÀnder I/O-pluggen eller om jag gör det manuellt sÄ att sÀga. Det lÄter som att det Àr pÄ tillbaka vÀgen latencyn uppkommer dÄ det inte hörs nÄgonting om man inte routar tillbaka ljudet frÄn ekot till logic utan bara lyssnar pÄ det i monitorerna. Jag förstÄr att det behövs nÄgon form av delaykompensation. Men jag vet inte riktigt vad.

Mycket tacksam för svar.

Annons
Postat
  On 2015-03-10 at 12:11 sa Tranback:

Jag förstÄr att det behövs nÄgon form av delaykompensation. Men jag vet inte riktigt vad.

finns det inte en ruta att bocka i för delaykompensation i Logic?

Förstod nog inte helt vad du Àr ute efter:

Ska du mixa och inte har automatisk delaykompensation kan man lÀgga samma plugin pÄ andra spÄr men inte aktivera dessa, tror jag.

GÀller det inspelning sÄ har det med hur ditt ljudkort hanterar direct monitoring.

Kanske har du nĂ„gon nytta av mitt försök till svar.. 🙂

Postat
  On 2015-03-10 at 12:58 sa laban1:

finns det inte en ruta att bocka i för delaykompensation i Logic?

Förstod nog inte helt vad du Àr ute efter:

Ska du mixa och inte har automatisk delaykompensation kan man lÀgga samma plugin pÄ andra spÄr men inte aktivera dessa, tror jag.

GÀller det inspelning sÄ har det med hur ditt ljudkort hanterar direct monitoring.

Kanske har du nĂ„gon nytta av mitt försök till svar.. 🙂

Mitt problem Àr alltsÄ att nÀr jag ska stÀlla in ekot, och framför allt nÀr jag ska bounca lÄten sÄ blir ju latencyn ett vÀldigt problem. Vad jag förstÄr sÄ Àr Logic delaykompensation bara för plugg-ins?

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

vilken version anvÀnder du?

om du anvÀnder en I/O plugg, lÀgger du den pÄ ett spÄr eller en aux?

vill du ha den inspelad eller ska den gÄ i realtid?

jobbade mycket med hÄrdvaruinserts i logic innan ping-funktionen fanns pÄ I/O pluggen (version 6,7,8) och gör det fortfarande.

Det finns en del workarounds för att bli av med latency med hÄrdvara.

Redigerat av Elof
Postat
  On 2015-03-13 at 15:30 sa Elof:

vilken version anvÀnder du?

om du anvÀnder en I/O plugg, lÀgger du den pÄ ett spÄr eller en aux?

vill du ha den inspelad eller ska den gÄ i realtid?

jobbade mycket med hÄrdvaruinserts i logic innan ping-funktionen fanns pÄ I/O pluggen (version 6,7,8) och gör det fortfarande.

Det finns en del workarounds för att bli av med latency med hÄrdvara.

Jag anvÀnder Logic Pro 9.1.8. Jag lÀgger I/O-pluggen pÄ en buskanal som sedan Àr input pÄ en Aux-kanal. Jag vill gÀrna att den ska gÄ i realtid. AlltsÄ precis oms om du skulle lÀgga en delayplugg pÄ en send.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.