Jump to content
Annons

Hur ligger AMEK borden till i rank?


rammega

Recommended Posts

Annons

Ja, om vi glömmer dom som är i skikten/skikten över Amek, så är Amek såklart i topp. 😛 "Hur ligger AMEK till" utgår ju från jämförelse med andra bord i andra skikt. Dvs under SSL, men över Behnringer, etc.

Sen måste man ju ha koll på olika slags modeller, och till slut ta in skicket i beräkningen. Jag (som kör SSL) har mycket hellre ett nyservat Amek än ett dåligt servat SSL, eftersom jag inte vill oroa mig för vad som ska funka och inte när jag jobbar.

Jag vet att antagligen gav inget av detta dig svaret du ville ha. Sorry 🙁

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Amek 9098 är väl högt i rank av många.

Allt beror väl på vad man ska göra. Har själv ett amek angela som jag gillar för "rockigare" sound. Hade ett harrison tidigare och tyckte det mest var struligt för att alla kanaler lät olika varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Finns en facebook sida med Amek bilder och infomation.

https://www.facebook.com/amekmixingconsoles

Amek gjorde en del riktigt innovativa och coola grejer. Big tex var helt grym när den kom, dynamics och automation på varje kanal bra mycket billigare än konkurrenterna. Jag har dock för mig att man löste dynamics med datorns hjälp så finns ingen fungerande dator så finns funkar varken automation eller kompressorer på bordet. Kan vara bra att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en facebook sida med Amek bilder och infomation.

https://www.facebook...kmixingconsoles

Amek gjorde en del riktigt innovativa och coola grejer. Big tex var helt grym när den kom, dynamics och automation på varje kanal bra mycket billigare än konkurrenterna. Jag har dock för mig att man löste dynamics med datorns hjälp så finns ingen fungerande dator så finns funkar varken automation eller kompressorer på bordet. Kan vara bra att veta.

OK.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...