Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2015


Jonnyrock (oregistrerad)

Recommended Posts

Hammurajen (oregistrerad)

Kul. Har fått en känsla av att Man antingen ska känna Björkman eller ha ett känt förlag i ryggen. Vet du nån bra väg in? Man kanske skulle prova knåpa ihop ett bidrag. Vet du var/hur man skickar?

Nä, det är ju liksom mitt dilemma också. Börjar från botten utan kontakter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tyckte att Rysslands låt var bäst. Tror också att det är Putins vapenskrammel som gjorde att den inte vann. Tråkigt när ESC görs till politik. 🙁

Visst gjorde Måns ett superbra framförande, så det är definitivt på sin plats att gratulera till det - men jag tycker inte att låten var bättre än kanske en 5:e placering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det suger att att låtskrivarna får tälva för andra länder än sin egna nationalitet och dessutom i flera.

Ryssland bidrag var helt okej men glöm inte att det var svenskar som skrivit låten. Minns ni ryssland fyra äldre tanter som var med? En viss skilnad i kvalité. Visst musik är objektivt men det är lite sunkigt av andra länder att åka snålskjuts av andra länders "låtskrivarkompetens"

En regel som jag tycker borde finnas. Skicka hundra bidrag i 40 olika länder.. fine. Men du får bara tävla med EN låt. Kommer man med i tävlingen med flera bidrag så får man dra lott vilken låt som ska få vara med. Resten stryks!

Då slipper man svågerpolitik och ger plats till andra kompositörer.

Själv så tycker jag att Måns låt var bärt i sin helhet. Sen är faktiskt inte refrängen den man ramlar av stolen på. Men allt annat var fan snyggt! Ljud ljus produktion och den lilla streckade snubben paketerade hela skiten till en knytnäve i ansiktet på en bra show!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...