Jump to content
Annons

Ett gäng låtar


karl

Recommended Posts

1. Old

Vackert, sprött, naket. Sången särskilt snygg på refrängen.

Jepp, me likes.. har mplayer på repeat, lyssnade på den låten genom HELA den här tråden,

insåg inte ens att den börjat om flera gånger förns, uhm... nu.

De andra låtarna, well... inte hunnit lyssna ännu.

(Deadlinen för input om sångval kanske är över redan? Men aja... )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Först pwayne...känner mig hedrad att du lyssnat så många gånger och på något sätt känner dig berörd av låtarna....du har lyssnat så många gånger att du har fått ett förhållande till låtarna...STORT TACK

Du verkar inlyssnad på genren och jag sticker inte under stolen med att givetvis är jag inspirerad efter så många års lyssnande...men vem är inte inspirerad av nå't eller någon? Jag trivs med "mitt" tonspråk och håller mig till det lite mer melankoliska för att jag är sån som person....

Lite kommenarer

1. Old

Vackert, sprött, naket. Sången särskilt snygg på refrängen.

* den kommer med och jag gillar den också

2. Move on

Stråk-riffet lysande stunsigt och det fastnar i huvudet som plåster.

Bra sångmelodi och arr. På vissa ställen låter sången och stråkriffet lite otajt (vilket gör det lite rörigt just där), kanske måste justera någon av slingorna?

* just nu styrs stråkarren upp av en cellist(riktiga stråkar :rolleyes: )

3. Flight to nothing

Skön låt. Bra gitarrkomp. Kanske kunde kompet byggas på/upp lite mer från där congan kommer in. Kanske någon instrumentalslinga på slutet ovanpå kompet.

* har gjort ett B-tema som kommer med

4. Cloue

Riktigt bra! Stämsången lyfter det hela rejält (mer av den varan!!) Ett varningsfinger för Peter Gabriel-pianot som känns väldigt bekant ( …men det låter väldigt bra!)

*kommer att vara två kvinnoröster med på denna i refrängen...och här blir jag varse om att du kan din läxa men det är mer tonspråket än ackordsföljden som liknar( jag kom på det ganska sent och blev osäker 😄 om jag skulle skippa den delen då jag tyckte jag hört det förrut... 😄 men efter att ha slagit på P-3 bestämde jag mig att ha kvar det...

5. Come inside

Ännu ett giftigt stråkriff. Det har suttit fast i mitt huvud i flera dar. Fräckt ihop med gitarren. Jäkligt snygg övergång från refr till vers vid 0:56. Skön känsla.

*Jag gillar den för att stråkbasen gör harmonierna, gitarren ensam blir en helt annan låt

6. Lonely St.

Skitbra sång. Bra låt. Potential med andra trummor och en inte lika plaskig (chorus och reverb) gitarr. Här skulle det gå att kräma på med dynamik och djup (närhet och avstånd) och mera ”skit” på hammond och gitarr, mera rock

* vore fint att ha med och du kan ha en point i ditt sätt att se arret

7. Follow

Gillar versmelodin väldigt mycket men det hade inte skadat med något annat parti, refräng eller stick. Men för versens skull måste den vara med. (Mixningen är väl inte den bästa men den är ju historia…)

*skulle gärna ta med denna, en av dom allra första låtar jag gjorde efter långt uppehåll på en så där 15 år 😲 inspelningen är sen tidigt -04 och jag har helt enkelt inte den rösten kvar 😎 , jag har försökt men...och det ligger så mycket i det uttrycket så...

8. Indie

Tveksam till denna. Inte för att den inte är bra. Den är spännande, annorlunda och lite experimentell och du sjunger skitbra. Men: det är så mycket Gabriels UP i både sång, arr. och sound. Och det är en tuff utmaning att ta kampen om vem som liknar vem….Men hur som helst hade den vart glasklar om inte ovanstående invändning krånglat till det.

(Indianen höll på att skrämma skiten ur mig när jag hörde den första gången i lurar ute i trädgården)

*kul att indianen skrämde dig 😆 ,den kommer ganska oväntat och det är som du säger på experimentstadiet men lite annorlunda...jag gillar den

9. Crystalies

Skön låt, bra melodier. Bra sång, men lite sämre sångljud, du har haft bättre ljud. Men det fixar du till. Det pannade ekot (eller är det dubb?) en bit fram är i och för sig lite häftigt men det är lite väl ”ointegrerat”. Gott gung (kunde kanske öka tempot något dock)

*fortsatt experiment och urkast sångljud på andra hälften men jag gillar gunget

10. Come on Rain

Skön låt. Bra vers, lite annan infallsvinkel än på de andra låtarna. Men skippa ”den bandlösa basen”, den låter gammal….

Finns en hel del att göra med mix och arr men potentialen finns där

*också en tidig låt med en hel del autotuner på 😱 behöver bli längre för att funka som låt tycker jag

11. Venus & Mars

Låt 11 kan inte vara med på en 10-bästa lista men den är ju inte helt färdig så den kommer med (!?) Om inte annat för det som händer mellan 0:24 och 0:28, fyra grymma sekunder som du måste ta vara på och utveckla. Och på slutet (och resten med) skulle du ha Esbjörn Svenssons Trios trummis (glömt namnet) så som han spelar på ”Behind the Yashmak” från plattan ”Strange place for snow”! Om du inte hört den; Gör det!

*det var dom sekunderna som kändes symfonirock för mig,den är under vidare funderingsstadie och klar vad tiden lider...ska lyssna på EST jag gillar dom men har bara hört dom live och det var en tid sedan också

Kalastack för lyssning och en fråga? Ibland när jag spelat in på kvällen(läs natten)

så fattar jag inte formen dan efter utan måste ta några lyssningar för att fatta hur jag tänkt och då har jag i regel inga problem att direkt lyssna efter det . Nu är det ju jag som skrivit det men hur upplever du låtarna? Svårlyssnade? eller växer dom med tiden eller???

Vänligen karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1. Old

Vackert, sprött, naket. Sången särskilt snygg på refrängen.

Jepp, me likes.. har mplayer på repeat, lyssnade på den låten genom HELA den här tråden,

insåg inte ens att den börjat om flera gånger förns, uhm... nu.

De andra låtarna, well... inte hunnit lyssna ännu.

(Deadlinen för input om sångval kanske är över redan? Men aja... )

Det är ju så mycket som ska tajmas inför en inspelning när man ska ha musiker med som man vanligtvis inte spelar med, det ska repas så det flyter när man väl är i studion, studion ska bokas och helt plötsligt är den någon som inte kan det datumet fastän det var grönt dan innan,det är 10 personer inblandade i denna lilla session så man förstår att det kan vara marigt att sy ihop allt och så är jag inte så van heller, själv blir man mer och mer trött på materialet ju längre tiden går men snart är det dags och alla kan nu hoppas jag :rolleyes: för det är ett elände att behöva boka om gång efter gång 😱

Och tack för lyssning Pico och även om deadlinjen har närmat sig är det alltid kul att höra vad du tycker 😄😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Kalastack för lyssning och en fråga? Ibland när jag spelat in på kvällen(läs natten)

så fattar jag inte formen dan efter utan måste ta några lyssningar för att fatta hur jag tänkt och då har jag i regel inga problem  att direkt lyssna efter det . Nu är det ju jag som skrivit det men hur upplever du låtarna? Svårlyssnade? eller växer dom med tiden eller???

Vänligen  karl

Nej jag tycker inte det är svårlyssnat. Mycket tack vare sångens framträdande roll, bra melodier och ett vanligtvis skönt, tillgängligt sound. Men, det växer också.

Jag tror faktiskt att jag skulle valt ungefär samma låtar om jag bara lyssnat en gång. Jag valde att lyssna fem ggr för att inte missa eventuella svårlyssnade låtar men jag tror inte att jag hade missat direkt. Det pekar väl på att det bästa är tillräckligt fängslande med en gång för att man skall lyssna en gång till. 😛

Det kanske är skälet till att du fått mkt positiv respons här på forumet (förutom att det är mkt bra låtar); dvs att det finns något som fångar direkt; man villl höra igen.

Det finns säkert många låtar här på forumet som förtjänar "bättre betyg" men som lyssnats på bara en gång, avfärdats och därmed missats. 😱

Man kan ju jämföra med LP-skivor (eller CD) där en eller två hits leder lyssnaren till hela skivan och alla de låtar man upptäcker som är bättre än hitsen.

Vore kul om fler presenterade samlingar av låtar så man får en riktning.

Typ: En låt är en punkt, två låtar en riktning som kan peka bakåt eller framåt, tre låtar är ett fält...... 😆

Ser fram emot dina "färdiga" produktioner, till hösten?? :rolleyes:

Pwayne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalastack för lyssning och en fråga? Ibland när jag spelat in på kvällen(läs natten)

så fattar jag inte formen dan efter utan måste ta några lyssningar för att fatta hur jag tänkt och då har jag i regel inga problem  att direkt lyssna efter det . Nu är det ju jag som skrivit det men hur upplever du låtarna? Svårlyssnade? eller växer dom med tiden eller???

Vänligen  karl

Nej jag tycker inte det är svårlyssnat. Mycket tack vare sångens framträdande roll, bra melodier och ett vanligtvis skönt, tillgängligt sound. Men, det växer också.

Jag tror faktiskt att jag skulle valt ungefär samma låtar om jag bara lyssnat en gång. Jag valde att lyssna fem ggr för att inte missa eventuella svårlyssnade låtar men jag tror inte att jag hade missat direkt. Det pekar väl på att det bästa är tillräckligt fängslande med en gång för att man skall lyssna en gång till. 🙂

Det kanske är skälet till att du fått mkt positiv respons här på forumet (förutom att det är mkt bra låtar); dvs att det finns något som fångar direkt; man villl höra igen.

Det finns säkert många låtar här på forumet som förtjänar "bättre betyg" men som lyssnats på bara en gång, avfärdats och därmed missats. 😄

Man kan ju jämföra med LP-skivor (eller CD) där en eller två hits leder lyssnaren till hela skivan och alla de låtar man upptäcker som är bättre än hitsen.

Vore kul om fler presenterade samlingar av låtar så man får en riktning.

Typ: En låt är en punkt, två låtar en riktning som kan peka bakåt eller framåt, tre låtar är ett fält...... 🙁

Ser fram emot dina "färdiga" produktioner, till hösten?? 😄

Pwayne

c:a 150 lyssningar...klart impress....och roligt att du inte tycker det är svårlyssnat

jag håller med om att som du säger "många låtar som postas på forumet inte får en ärlig chans"...alla sitter väl som egna A&R:s och lyssnar tio sekunder 😉 , nää men visst är det så att vissa låtar växer om man lyssnar flera gånger och är någorlunda öppen i sinnet.

Jag känner med väldigt privilegierad att så många tyckt till 🙂 det vore alla förunnat och kanske ett ansvar för alla som rör sig på forumet har att skapa ett schysst klimat för postare för hur kul är det annars 😉 ...

Många av dom låtar du "valt" kommer att finnas med in i studion och sen får jag avvakta och se hur dom blev 😄

Om någon har lust

Ett gäng låtar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar. Ibland låter det demo, ibland helt färdigt! 😛

Överlag tycker jag det är väldigt begåvat, och att det andas lite samma luft som mina egna influenser. 😛

NAD

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar. Ibland låter det demo, ibland helt färdigt! 🙂

Överlag tycker jag det är väldigt begåvat, och att det andas lite samma luft som mina egna influenser. 😉

NAD

Jag tackar för lyssning :rolleyes: ...Ja, om man var intresserad av musik i uppväxtåren så föll det sig ganska naturligt att hamna där intressant musik skapades och jag tror man skaffar sig sina grundläggande musikaliska favos i övre tonåren upp till 25~27,28...det är därför Lamb lies down kan gå varm här hemma än o dag 😄 sedan är det väl jättebra att man är öppen för nya saker men via ingången på den tiden tycker jag man kan skilja ut eller ändå attraheras av musik där musikerna drivs av en kärlek till vad dom gör och kanske inte i främsta rummet... pengar.

Sen om vi andas samma luft är roligt och jag måste säga att dina alster är väldigt välproddade i mina öron och låter så j-a bra...men du kan ju bara inte ha dykt upp som gubben i lådan bara ? För mig låter det som om du har varit med på"riktigt" och hittar man dig i skivhyllorna?Vad har du gjort tidigare?Grupper?

Nyfiken 😛

Vänligen karl

Fortsätt tyck om ni orkar

Ett gäng låtar

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar. Ibland låter det demo, ibland helt färdigt! 🙂

Överlag tycker jag det är väldigt begåvat, och att det andas lite samma luft som mina egna influenser. 😉

NAD

Jag tackar för lyssning 😉 ...Ja, om man var intresserad av musik i uppväxtåren så föll det sig ganska naturligt att hamna där intressant musik skapades och jag tror man skaffar sig sina grundläggande musikaliska favos i övre tonåren upp till 25~27,28...det är därför Lamb lies down kan gå varm här hemma än o dag 😄 sedan är det väl jättebra att man är öppen för nya saker men via ingången på den tiden tycker jag man kan skilja ut eller ändå attraheras av musik där musikerna drivs av en kärlek till vad dom gör och kanske inte i främsta rummet... pengar.

Sen om vi andas samma luft är roligt och jag måste säga att dina alster är väldigt välproddade i mina öron och låter så j-a bra...men du kan ju bara inte ha dykt upp som gubben i lådan bara ? För mig låter det som om du har varit med på"riktigt" och hittar man dig i skivhyllorna?Vad har du gjort tidigare?Grupper?

Nyfiken 😎

Vänligen karl

Fortsätt tyck om ni orkar

Ett gäng låtar

Hej och tack för komplimangen!

Det är precis som Du säger, och som jag själv brukar förklara för andra hur jag ser på saken; man är som en svamp i tonåren, och har ett öppnare sinne då. Efter ca 30, är man inte just så receptiv längre att man tar till sig ny musik på samma sätt. Men visst, jag kan fortfarande tända till på nya låtar, men de måste innehålla vissa element jag känner igen för att jag skall gå igång! Så är det nog för alla skulle jag tro. En av de RIKTIGT RIKTIGT bra albumen på senare år som jag fortfarande bara smäller av på är "Waiting for the day" med Australiensiska duon "Bachelor Girl", de med hiten "Buses and Trains". Den har fanimej allt. 😛

Nej, jag har inget förflutet som någon kändis eller lyckad popstjärna.

En gång i tiden hette jag (och heter egentligen fortfarande) Christopher Stewart,

(och släppte en singel på Planet Records 1983!!) men tog min mammas efternamn Sylvan för ca 10 år sedan.

"Nad" är förkortning på Nadine, som jag kallade mig ett tag när jag en gång var påväg att byta kön - men ändrade mig. Så jag är lite fjollig! 🙂

De enda "kända" referenserna jag har är att jag har medverkat på REDNEX samtliga album med kör-arr, sång och tal. Sedan har jag jobbat med Michael B Tretow, där vi gjorde en reklamlåt för Ericsson 1997 (han skrev och proddade, jag sjöng) lyssna.

Har jagat skivkontrakt i alla år, men tröttnade för säkert 7-8 år sedan.

Är väl för gammal nu att lanseras kan jag tänka, även om jag aldrig varit bättre. 😆

Skulle vilja kalla mig själv för en "late bloomer". Först nu tycker jag

att jag har lättare att få till det. Har skrivit låtar sedan jag var barn, men aktivt

mer popinriktad osv sedan 1973, och började med heminspelningar runt 1982.

Jag vet, det är en lång tid - men det jussta är att jag nu kan gå tillbaka i min katalog och fiska upp gamla låtar jag tycker kan passa in nu, som t ex

Genesis-pastichen Mr. Marmaduke and the Minister, jag skrev 1979.

Dog On A Leash är dock helt nyskriven, och det känns kul att den är som den är,

en enklare upplaga av mig själv.

Jo, Du har hela tiden kännts som en "broder" på något sätt, och så visar det sig att vi är födda samma år. 😉

Ha det bäst och lycka till med låtarna!

NAD

Ps. Min bio

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad , kul att få veta lite om dina förehavanden inom musikscenen och jag ska lyssna på Bachelor Girl...har aldrig hört... däremot lyssna jag på ditt samarbete med Tretow och du verkar ha sjungit bra hela tiden och jag säger som hackeman

"det finns ingen rättvisa inom musikindustrin" och kan bara säga Lycka till själv med dina låtar som "vanliga själar" här på forumet iaf verkar älska.... 🙁

/karl

Någon som vågar ??? :rolleyes:

Ett gäng låtar

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad , kul att få veta lite om dina förehavanden inom musikscenen och jag ska lyssna på Bachelor Girl...har aldrig hört... däremot lyssna jag på ditt samarbete med Tretow och du verkar ha sjungit bra hela tiden och jag säger som hackeman

"det finns ingen rättvisa inom musikindustrin" och kan bara säga Lycka till själv med dina låtar som "vanliga själar" här på forumet iaf verkar älska.... 🙁

/karl

Någon som vågar ??? :rolleyes:

Ett gäng låtar

Cool. Tack!!! Vet inte vad jag skall säga mer. Du är mycket snällare än Danny Cort! 🙂:) Var DEN bra??? Trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sittandes på 56-modem så laddade jag bara ner Flight To Nothing nu. Väldigt snyggt och jag får nog ladda hem lite fler låtar när det är dags att glo på TV el dyl. Först tyckte jag att orgel och congas låg fan så lågt i volym...men efter att ha lyssnat ett par gånger ändrar jag det omdömet till subtilt och vackert 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lyssnat på dina låtar och mina förslag är (utan inbördes ordning):

Cloue, Come on over, Come on rain, Cruel, Follow, Grace, I was blind, Old.

Jag hade inga speciella kriterier som jag gick efter (som jag sett andra haft) utan gick helt efter känslan. När jag lyssnat igenom alla igen, märkte jag att jag dock att jag valt låtar som skapar dramatik, som har bra driv, är omedelbara och det var ju en hel del... :rolleyes:

Lycka till !

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lyssnat på dina låtar och mina förslag är (utan inbördes ordning):

Cloue, Come on over, Come on rain, Cruel, Follow, Grace, I was blind, Old.

Jag hade inga speciella kriterier som jag gick efter (som jag sett andra haft) utan gick helt efter känslan. När jag lyssnat igenom alla igen, märkte jag att jag dock att jag valt låtar som skapar dramatik, som har bra driv, är omedelbara och det var ju en hel del... 🙂

Lycka till !

Rockypop

Shit...Jag känner mig hedrad....första inlägget :rolleyes: du gör, tack ska du ha...

Kommer just från ett rep där vi kände på en del... och det blir något annat när man spelar med riktiga musiker...framförallt riktiga trummorblir det ett mycket bättre driv eftersom jag enbart har labbat med loopar.

Det kommer nog att låta schysst, jag ser att iaf fyra av dom du valt finns med i mitt eget urval....kul 😲 och jättetack för den prövning man utsätts för när man bestämmer sig för att göra ett inlägg i denna tråd...Tack och welcome till forumet 😆😎

EDIT: Jag såg att du reggade dig i höstas men iaf första inlägget 🙂

Ska du lägga ut nå't själv??( Jag lovar att svara, det är jag skyldig dig)

Ett gäng låtar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Andra inlägget! Tjo 😳 Jo jag har gjort en hel del musik till gitarr, metadels pop och visor. Men i höstas gav jag mig in i electronica världen. Det går framåt, men kommer nog at ett tag innan jag är redo för en demo. Men tids nog 😆

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Andra inlägget! Tjo :rolleyes: Jo jag har gjort en hel del musik till gitarr, metadels pop och visor. Men i höstas gav jag mig in i electronica världen. Det går framåt, men kommer nog at ett tag innan jag är redo för en demo. Men tids nog 😕

Rockypop

Vilken nisch i electronica??? Intressant område som för mig är ganska outforskat men hoppas kunna snegla ditåt vad tiden lider...är på jakt efter lite mer spännade sound att bygga låtarna kring.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Karl det här blir inte lätt. Helst skulle man vilja ha med det mesta.

Har lyssnat och lyssnat.

Min slutgiltiga lista ser ut så här.

1. Allready born, måste du ha med. Bedövande vackert med pianot. Jag har tyckt om denna låten från första början. Har svårt at säga vilklet arr jag gillar bäst.

2. Blind – där din röst verkligen kommer till sin rätt. Mycket vackert, ensligt och bedårande.

3. Clouem tillhör också en av favoriterna

4. Come on rain – har klar hitpotential, inget bra arrangemang just nu däremot.

5. Follow – samma stil som de övriga. Lagom blandning av dur och molllåtar för en demo.

6. GGG - där har du den där melodikänslan som är så väldigt mycket din, oefterhärmlig och egen.

7. Low – borde också arrangeras om, men låten som sig är stark tydker jag.

8. Runninghot – gillar verkligen stämmningen bra om den hålls så här gitarrbaserad.

9. Sole – en gjuten låt. Speciellet med körerna och att arrangemangeet hålls troget som du gjort nu.

10. Time – upptempo och vackra harmonier.

Tja alltså en hel del av det som fick stryka på foten skulle lätt ha kunnat vara med. Det är ju personligt vilka låtar som fastnar och varför.

Hoppas att du får arbeta med arrangemangen i lugn och ro. Tillräkligt bra arrangerade och inspelade så är det underligt om inte du får släppa dina grejor på skiva. Om det inte blir så så finns det ta mig f*n ingen rättvisa här i världen.

Någon av de instrumentla hade varit fräckt om du fick en lite symfonietta att framföra det som ett avslutande kapitel på din första platta. Men du får väl få en vettig budget först.

kan du inte tala omför oss hur det slutgiltiga resultatet blev. Vilka låtar du själv valde?

Håller tummarna för dig.

Egghuvud. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Fan Karl det här blir inte lätt. Helst skulle man vilja ha med det mesta.

Har lyssnat och lyssnat.

Min slutgiltiga lista ser ut så här.

1. Allready born, måste du ha med. Bedövande vackert med pianot. Jag har tyckt om denna låten från första början. Har svårt at säga vilklet arr jag gillar bäst.

2. Blind – där din röst verkligen kommer till sin rätt. Mycket vackert, ensligt och bedårande.

3. Clouem tillhör också en av favoriterna

4. Come on rain – har klar hitpotential, inget bra arrangemang just nu däremot.

5. Follow – samma stil som de övriga. Lagom blandning av dur och molllåtar för en demo.

6. GGG -  där har du den där melodikänslan som är så väldigt mycket din, oefterhärmlig och egen.

7. Low – borde också arrangeras om, men låten som sig är stark tydker jag.

8. Runninghot – gillar verkligen stämmningen bra om den hålls så här gitarrbaserad.

9. Sole – en gjuten låt. Speciellet med körerna och att arrangemangeet hålls troget som du gjort nu.

10. Time – upptempo och vackra harmonier.

Tja alltså en hel del av det som fick stryka på foten skulle lätt ha kunnat vara med. Det är ju personligt vilka låtar som fastnar och varför.

Hoppas att du får arbeta med arrangemangen i lugn och ro. Tillräkligt bra arrangerade och inspelade så är det underligt om inte du får släppa dina grejor på skiva. Om det inte blir så så finns det ta mig f*n ingen rättvisa här i världen.

Någon av de instrumentla hade varit fräckt om du fick en lite symfonietta att framföra det som ett avslutande kapitel på din första platta. Men du får väl få en vettig budget först.

kan du inte tala omför oss hur det slutgiltiga resultatet blev. Vilka låtar du själv valde?

Håller tummarna för dig.

Egghuvud. 😎

Fan Egghuvud och tack för genomlidandet....

Du har varit en av dom som givit mig råd under forumtiden, det har varit arr, melodier, komp som du har haft synpunkter på och alltid pekat ut riktningen åt vilket håll det lutar...jag har tagit till mig den kritiken och tycker att det åtminstone gått lite framåt....Du kanske kommer ihåg mina första postningar 😎 ...så visst, i rätt riktning.

Jag tycker du valt ungefär som jag skulle valt med obegränsad budget...men det är lite svårt att sy ihop en schysst blandning och framförallt så är alla låtar resultatet av ett sittande framför datorn och en del material låter faktiskt helt annorlunda med riktiga musiker...svårt det där... men man får försöka hitta nå'n känsla i det "nya" soundet och det blir vad det blir....Jag blir varse om att det finns olika sätt att spela in i studio men det lutar åt livekänslan....

Men kul att du tog med Already Born som i en tidigare version efterlyste ett fett gitarrsolo från dig 😆 ...skulle nog funka fortfarande. 😱 ,inte för sent ännu 😄

Jättetack igen för lyssningen

Strölyssna 😄ett gäng låtar

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...