Jump to content
Annons

ASIO II


Recommended Posts

Annons

Ljudkortet i sig ger ingen latency, men det kan ju uppkomma ÀndÄ pga dator eller anna anledning. Tycker din dator Àr helt tillrÀckligt snabb, men bankar du pÄ med massa processorkrÀvande VSTiŽs etc kommer det tillslut bli maxat (musiken börjar brista). Jag tycker man bör ha minst 700 RAM för att göra musik pÄ det sÀttet som jag gör men det Àr ju olika beroende pÄ vad man anvÀnder annan utrustning och mycket beroende vilken musik man gör.

Är man musiker som har som vana att inte vara sparsam med effekter och instrument eller anvĂ€nder freeze-funktioner mm finns det bara ett tipps: Skaffa sĂ„ snabb dator du bara kan! Jag har en kompis som köpte Spectrasonics Atmosphere (som Ă€r grym fö) fast hade inte tillrĂ€ckligt snabb dator för att kunna spela pĂ„ den. Det han gjorde dĂ„ var att spela in midislingan med att annat instrument som inte krĂ€vde samma kraft (typ datans egna midibank)...och kopierade det till Atmosphere spĂ„ret....snacka om pengar i sjön!....

...mao ...datan Àr ditt viktigaste instrument! Tumma pÄ annat Àn datorn!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...