Jump to content
Annons

Det här är jag


Herman

Recommended Posts

Hej gott folk!

Jag har under 2-3 månaders tid följt detta forum och tycker det verkar som om Ni har det riktigt trevligt här så nu var det dags att registrera sig.

Är 31 år och bor i västkustidyllen Strömstad. Jag har alltid varit intresserad av musik och har spelat gitarr hemma i källaren sedan jag var 14år då jag fick min första gitarr (en röd skön Sqier Bullet (ministratta)). För ett år sedan gjorde jag mitt första försök att gå med i ett band som basist men det blev bara 3 rep och sedan lade vi ned så nu får jag sitta ensam hemma och underhålla mig själv igen.

För ca. två år sedan köpte jag en liten PCmusikstudio (Digi001 och Protools v.5.3 i en dator med P4 1,8Ghz processor 512 mb RAM och 120 gb HD). Har haft en hel del strul med att få systemet att fungera p.g.a. "hängningar" orsakade av otillräcklig buffring men nu fungerar det hyfsat så lusten börjar falla på igen.

Har utökat med ett Behringer 2004 mixerbord och en Yamaha S30 som jag lånat av en kompis så nu finns förutsättningarna för produktion.

Jag spelar mest akustisk gitarr för tillfället och försöker lägga lite basgångar och det låter "sådär".

Vi höres.

Mvh

Herman

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack ska Ni ha!

Kändes tidigare inte som om jag hade något att tillföra eftersom jag inte är någon höjdare på att ratta ljud, studioteori o.dyl. men jag lär mig förhoppningsvis längs vägen och alltid har man väl några erfarenheter man kan dela med sig av.

Herman

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska Ni ha!

Kändes tidigare inte som om jag hade något att tillföra eftersom jag inte är någon höjdare på att ratta ljud, studioteori o.dyl. men jag lär mig förhoppningsvis längs vägen och alltid har man väl några erfarenheter man kan dela med sig av.

Herman

Tjenare Herman!!

Hmm...Herman...hoppas du inte är min gamla tyskalärare...haha 😆

Alla har alltid något man kan dela med sig av! Det är min fasta övertygelse, även om det bara är småstrunt. Annars kan du ju posta små roliga inlägg som Rockfarts små tramsinlägg! Dom gillar vi! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...