Jump to content
Annons

Demoradio.se


The Mr

Recommended Posts

Hej!

Är det någon här på forumet som har reggat sig på demoradio.se? Som musiker och artist vill man ju synas och höras så mycket som möjligt, då ser jag demoradio som ett bra ställe att synas på (som ett komplement till forum.studio förstås 😮 ). Problemet är bara att det kostar 559:- att registrera ett band/artist där, frågan är om det är värt det?

Är det någon här på forumet som reggat sig där, och har du/ni i så fall goda erfarenheter från siten?

The Mr... 🙁

Edit: Stavfel

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är väl knappast någon som kan ha hunnit med att få ordentlig feedback eftersom siten är såpass ny som den är.

Men jag tycker iaf den verkar seriös, lätt den ledande demosidan just nu.

Stort plus med att dom är stimanknutna och att man kan köpa låtar där som artisten får betalt för.

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Går faktiskt i samma tankar...

Så jag anser att eftersom nu Mr är där så kan vi ju "kräva" som

medlemar i forum och Mr´s "polare" 🙂 att han gör en liten utvärdering

av Demoradio.se inom kort 😛

Jag vägrar 😎

Tänker inte berätta något alls... 🙂

Eller... ok, hitills så verkar det schysst. Enkelt att ladda upp låtar, snabb server. Bra grundtanke, de har massor av kontakter osv... Jag skriver mer när jag vet mer.

PS. Om någon skriver något dåligt om mina låtar på den sidan, så är det ingen bra sida. 😄 DS.

The Mrs... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

FY SATAN va dålig ljudkvalitet dom körde med. Låter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck på mig iaf. Låter som real audio gjorde på modemtiden. Står inte heller vilken artist som spelas i radion.

Redigerat av Arete
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också sajten ser helschysst ut, men en knäck-fråga är väl hur dom marknadsför sig - hur många besökare har dom per dag, vad är målsättningen, var annonserar dom någonstans osv.

Jag hade själv ALDRIG hört talas om sajten när jag fick tipset här, undrar om det är några vanliga music-lovers som känner till den, och inte bara studionördar som vi.... 😎 Om inte så är det nog mest inbördes beundran, om ens det. Ärligt talat, hur många av er här kommer att gå in på den sidan och LETA efter musik..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller me´re Hamma. Men eftersom det kostar att regga sig så kan jag tänka mig att det ligger i deras intresse att marknadsföra sin sajt (demoradio.se alltså). Sedan när det gäller vi musikkompositörer och marknadsföring av våran musik så är det nog vettigt att lägga ut krokarna på olika ställen runt om på The internet....många bäckar små.

mina fem ören....

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle dom gjort det vettigt så hade dom fixat sändningar via shoutcast istället, då hade vem som helst kunnat lyssna var som helst. Att försöka köra en radio i enbart deras egen spelare känns ganska dumt, vem sätter sig i skolan/på jobbet/hemma och poppar upp deras spelare för att lyssna på musik i dålig kvalitet? Inte jag iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

FY SATAN va dålig ljudkvalitet dom körde med. Låter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck på mig iaf. Låter som real audio gjorde på modemtiden. Står inte heller vilken artist som spelas i radion.

Det är ju för att man ska köpa låtarna för att få dom i full kvalité.

Det du får höra på där är endast smakprov ..

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en ganska dum idé. Sveriges radio kör med högre kvalitet på sina sändningar (även dom på internet), och där är det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister så måste man (iaf i mitt tycke) också visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skräpkvalitet så det verkligen låter B-musik. Det lockar inte mig iaf..

Men funkar det så funkar det, lycka till för er som hoppar på den här sidan. Jag kommer dock att hålla mig därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

FY SATAN va dålig ljudkvalitet dom körde med. Låter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck på mig iaf. Låter som real audio gjorde på modemtiden. Står inte heller vilken artist som spelas i radion.

Det är ju för att man ska köpa låtarna för att få dom i full kvalité.

Det du får höra på där är endast smakprov ..

/Micke

Hm.. tjaa.. Demoradio har valt att använda M$,s teknik med strömmande .WMA och visst är väl 48 Kb/S lite väl snålt.. Hade dom valt 96 Kb/S hade det varit i närheten av 128 Kb/S mp3 fil i alla fall. Jag tror ändå att dom tänkt rätt då Windows är en vanligare plattform än t.ex *nix/nux. Jag jobbar ju själv med M$ platform för Streaming media 9 format så jag tycker gott att dom kunde koda in både 48 och 96 Kb/s i samma fil.. Så gör i alla fall jag för att såväl (dom få) modemanvändare som bredbandsanvändare ska kunna njuta av musiken.

Shoutcast hade nog krånglat till det en del för användarna kan jag tänka.

Men...Demoradio verkar kunna bli ett slags Lunar-community för musiklovers och osignade band.. Vi får hoppas att inte profiten styr allt för mycket över Demoradio och att merparten av stålarna för nertankade låtar går till musikern och vidareutveckling av siten, då har Demoradio helt solklart framtiden för sig..

Synnerligen lovande alternativ må jag säga. 😎

Tänkte betala och tanka hem en låt för att testa och då kan det ju lika gärna få bli The Mr,s låt.. Men jag hittar inte dig där.. Vad har du för artistnamn på Demoradio?

Jag vill se om det är en DRM fil eller om det är nåt vettigt format etc..

Trevlig måndagkväll på er nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en ganska dum idé. Sveriges radio kör med högre kvalitet på sina sändningar (även dom på internet), och där är det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister så måste man (iaf i mitt tycke) också visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skräpkvalitet så det verkligen låter B-musik. Det lockar inte mig iaf..

Men funkar det så funkar det, lycka till för er som hoppar på den här sidan. Jag kommer dock att hålla mig därifrån.

Usch, gnälligare får man leta efter.. 😆🙂

Man ska kanske inte jämnföra en sån här sida med Sveriges Radio. 🙂

Jag tycker att det är en jäkligt bra tanke.

Hela tiden undrat när nån ska få tummarna loss och göra en sån här sida. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ja idén är mycket bra, det är just därför jag blir lite gnällig när dom inte går den där sista biten och gör det "perfekt"  😳

Hoppas verkligen dom lägger ner lite energi på att höja kvalitén på ljudet. Det skulle faktiskt inte skada.

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gå gärna in och rösta på mina låtar, ni har ju hört dem här, så ni vet hur de låter.

Rösta här! klicka på flik "musiken" och rösta...

OM jag får tillräckligt många (bra) röster, så kommer min musik spelas i någon av huvudkanalerna, då kan jag verkligen berätta om det är en bra eller dålig site. 😳

Tack på förhand!

/KM

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja idén är mycket bra, det är just därför jag blir lite gnällig när dom inte går den där sista biten och gör det "perfekt"  😕

Hoppas verkligen dom lägger ner lite energi på att höja kvalitén på ljudet. Det skulle faktiskt inte skada.

Se till att du skickar ett mail eller nåt till dem o föreslår att de ska höja ljudkvalitén. De flesta brukar inte ge någon feedback, och när de inte vet vad folk vill så lär de inte ändra på det heller.

/ Jacob

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja idén är mycket bra, det är just därför jag blir lite gnällig när dom inte går den där sista biten och gör det "perfekt"  😕

Hoppas verkligen dom lägger ner lite energi på att höja kvalitén på ljudet. Det skulle faktiskt inte skada.

Se till att du skickar ett mail eller nåt till dem o föreslår att de ska höja ljudkvalitén. De flesta brukar inte ge någon feedback, och när de inte vet vad folk vill så lär de inte ändra på det heller.

/ Jacob

Redan gjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo.. Nu har jag köpt din låt.. Hela 10 spänn. 😕 Lite smålurigt köpsystem dock.. Man skicka ett SMS med en kod som dyker upp på min medlemssida på demoradio.. Sen kör man reload på sidan efter nåra sekunder och ser att man har fått in krediter på sin sida.. (man kan antagligen ladda upp en hel drös om man har spenderbyxorna på).. Sen går man till den låt man vill köpa och klickar på "köp" då byts ikonen mot en "ladda hem" ikon i stället...

I det här fallet fick jag hem en feldöpt MP3 (ingen fileextension) låt med upplösningen 128 Kb/S.. Hmm..

Vet inte vad du laddade upp för nåt The Mr men 128 Kb/s känns lite snålt.. Skulle föredra minst 192 Kb/S i varjefall.. Eller som jag alltid brukar säga.. Helst en OGG fil oavsett att Dumma Dan tycker att filformatet är ute.. Hmm..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...