Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har tidigare braskat för min obeslutsamhet inför nÀsta inköp. Jag spelar i ett hyfsat stort soulfunkband och jag vill göra tvÄ grejer:

1) Spela in repor, alt. mindre gig

2) Kunna nyttja nÀsta grej som en monitormix för mina trummor ut till PA't

Har sedan tidigare en enkel Zoom R24 som fyller monitorgrejen bra. Dock kan jag inte spela in just detta bandet med fjuttiga 8 kanaler givetvis. 16 kanaler behövs sÄledes. Var i annan trÄd inne pÄ Presonus 16.0.2, men dÄ den har FW tror jag att jag mÄste avstÄ dÄ det protokollet inte har nÄgra framtidsutsikter. En annan Zoom R24 hade förstÄs varit ett alternativ för daisychaining, men har nu i stÀllet snöat in pÄ Rolands Studio Capture (trots att jag har ett antal ljudkort frÄn Roland/RME sedan tidigare).

PjÀsen har 12 preamps, fyra line-ins och Àven en midi. Det funkar gott dÄ blÄs och kör delar pÄ diverse mickar, och ibland Àr vi inte fulltaliga heller. För inspelning med medhavd laptop Àr det gjutet. FrÄga Àr dock om jag, nÀr jag inte Àmnar spela in, kan anvÀnda en enkel Netbook (billig Acer D270) som ren kontrollyta för Rolands egna DSP-effekter och köra ut min mix i PA't sÄ kortet funkar Àven under rep för medhörning? Eller ser ni nÄgon begrÀnsning dÀr? Jag gör inte det, utan det borde gÄ smÀrtfritt. Kortet har ju sin ControlWare för att stÀlla in nivÄer, fx o.d. sÄ inget ljud ska ju in och vÀnda, utan jag styr bara kortet. Inspelning Àr som sagt en annan sak och dÄ drar jag dit tyngre grejer.

Input?

Redigerat av JohnRick
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.