Jump to content
Annons

RME BABYFACE eller Audient ID22?


ronnyrydgren (oregistrerad)

Recommended Posts

ronnyrydgren (oregistrerad)

Jag har beslutsångest över RME babyface och Audient id22.

Så jag tänkte jag vänder mig hit till detta forum och hoppas någon med erfarenhet av dessa

ljudkort kunde svara.

Jag vill ha ljudkort till min bass station II, gitarr och kondensator mikrofon att spela in på

men även att ljudkortet ska vara detaljerat i output och ge bra mixningsmöjligheter och pålitligt ljud.

I övrigt onödig info

Kör win8

i7 4700mq

ram12gb

Id22 fungerar numera på windows med eftersom de släppt drivrutiner där.

Behöver all åsikt kring de gällande ljudkorten och specialiteter. Kollat in lite men vet inte

riktigt skillnaden emellan dem.

Tack och hoppas på få några trevliga svar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör också RME, på PC. Funkar jättebra.

P

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

Hur funkar micpreampsen och latency på babyface? är det bra kvalite på ljudet som är ingångar och hur är outputen på headphone?

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

Jag önskar man kunde stänga en tråd men jag beställde id22 efter läst en hel del reviews hela dagen.

id22 skulle med ha väldigt stabila drivrutiner, inga rme drivrutiner men ändå stabilt. Kvalitemässigt så låg den några steg före babyface gällande kvalite på ingångar och utgångar. Där den förlorade var portabliteten... Större och kräver ström.

Så ja har redan gjort mitt beslut nu. Nu hoppas jag att jag gjort rätt 🙂 inget fel på rme kanske blir babyface längre fram som portabelt ljudkort 🙂 Tack för alla svar

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Bra kort båda två. ID22 skulle jag också köpt för jag vill ha separata rattar för input och lyssning.

Du blir säkert nöjd med ID22.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...