Xelo123 Postat 17 april 2014 Postat 17 april 2014 Tja! Sitter med ett projekt i FL och tänkte göra ett dropp med hjälp av 3xOSC (ska vara en ton som pitchar högre och högre) men när jag sätter in en not i piano rollen så blir ljudet så lågt på den att man knappt kan höra den även hur mycket jag än höjer ljudet. Har kollat i mixern så det inte är något konstigt där men allt ser normalt ut. Tar jag dock bara upp 3xosc och trycker på en tangent så fungerar ljudet men just i piano rollen så strular det.
Axh3ll Postat 28 april 2014 Postat 28 april 2014 (redigerat) Kolla velocity på tonen, längst ner i pianorollen hittar du inställningen. Redigerat 28 april 2014 av Axh3ll
KlasVonKlas Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Du kan också dubbelklicka på noten. Då får du upp alla de parametrar du kan ändra för just den noten. Om du vill att allt ska vara by default kan du högerklicka och välja Reset.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.