Jump to content
Annons

Hörlursförstärkare

lavrell

Recommended Posts

Tja!

Har ett problem, tills på lördag måste jag ha fixat en hörlursförstärkare!

Det behöver endast vara en kanal på den och jag köper gärna beggat.

Har nämligen en Samson C-control och måste ha en hörlursstärkare för att kunna få in talk-back funktionen som jag vill ha den.

Om nån vet vad det finns för modeller (helst att få tag på i Sthlm) eller om nån har en hemma som ligger och skräpar så skulle jag kunna köpa den.

Tack på förhand!

/Micke

Annons
Är du nöjd med din C-control? Funderar på att kanske införskaffa en själv framöver isåfall.

Har ju inte fått alla funktioner att funka än så kan väl inte sä'ga nöjd än men det lär jag bli sen när allt är fixat.

Visst borde det gå att använda min gamla mixer (alto s6) som hörlursförstärkare?

Hur kopplar jag i sånt fall?

Länk mixerbord

Länk till C-control

Tack på förhand!

Har ett problem i samma genre:

Jag har ett Mackie DFX12 som jag vill änvända som hörlursförstärkare när jag spelar in. Det går naturligtvis. MEN!: Om jag dessutom vill höra "klicken" från metronomen så måste jag köra in dem antingen i cd-in, AUX-Return eller på någon kanal. Och då hörs de i inspelningen, vilket inte är coolt. Just nu har jag lurarna pluggade rakt in i ljudkortet, och det dör jag inte av. Däremot är det ruggigt tråkigt 😏

Nån som känner för att vara veckans riddare?

/David

Har kollat lite på C-Controllen. Är det så illa att man inte kan skicka talkbacken till hörlurarna via den inbyggda hörlursutgången???

Det stämmer tyvärr 😉 så jag får bege mig in till stan och leta billig förstärkare nu :rolleyes:

Har kollat lite på C-Controllen. Är det så illa att man inte kan skicka talkbacken till hörlurarna via den inbyggda hörlursutgången???

Det stämmer tyvärr 😱 så jag får bege mig in till stan och leta billig förstärkare nu 😛

Känns som att dom gjort det enbart för att tvinga redan fattiga musiker att köpa dyra hörlursförstärkare.

Det stämmer tyvärr 😱 så jag får bege mig in till stan och leta billig förstärkare nu 😛

Känns som att dom gjort det enbart för att tvinga redan fattiga musiker att köpa dyra hörlursförstärkare.

löste faktiskt problemet genom att använda mig av min gamla mixer (Alto s6).

Kopplade cue-utgångarna till line in på mixern och panade dom höger - vänster.

Sen ställer man volymen där vilket kan tyckas vara väldigt smidigt 🙂

men tack ändå för hjälpen gubbs!

Det enda jag behöver nu är läääängretelekablar (köpandet kommer aldrig att upphöra) 😛