Jump to content
Annons

Processor...


joFo

Recommended Posts

Annons
BearHugger (oregistrerad)

Jag kör en 2600+ med 1024 ddr, mjukvaran jag använder är Cubase 2.0 SX. Spelar oftast in 2 spår åt gången och använder en del pluggar. Oftast inga mjukvarusynthar, men dock en trumsampler.

Jag tycker allting flyter på bra, har dock ingen dator att jämföra med när det gäller musikdatorer.

Moderkortet jag använder är ett: Asus A7V600-X

Har inte haft några som helst problem under dessa 2 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör en 2600+ med 1024 ddr, mjukvaran jag använder är Cubase 2.0 SX. Spelar oftast in 2 spår åt gången och använder en del pluggar. Oftast inga mjukvarusynthar, men dock en trumsampler.

Jag tycker allting flyter på bra, har dock ingen dator att jämföra med när det gäller musikdatorer.

Moderkortet jag använder är ett: Asus A7V600-X

Har inte haft några som helst problem under dessa 2 år.

Det är ju ett bra betyg! Jag är lite snål och amd är ju en billig plattform 😱 flera mobo förslag?

//joFo

Link to comment
Dela på andra sajter

BearHugger (oregistrerad)

Tyvär är jag inte så insatt i moderkort, men det finns en mycket bra sida där du kan läsa i forumet om moderkort, processorer, minnen osv. om du inte redan surfat in där.

www.sweclockers.com

några av de mest använda märkena är väl, Asus, Soltek, Epox.....osv

Kika in där och sök framförallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

emilito (oregistrerad)

Jag kör med Asus-sli Deluxe ,Amd Athlon64 3200+ Winchester.25-spår med solnaksis, eq.reverb och lite grand inga problem. Kan dessutom klocka enkelt 10% i bios om det skulle behövas.Nu för tiden funkar Amd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jofan, AMD funkar till en "hemstudio". Definitionen på en hemstudio idag kan ju vara allt från nästan inget, till en "riktig" studio hemma. Men jag spelar oftast in 2 kanaler samtidigt, och spelar upp cirka 6-9 kanaler i snitt, och jag klarar mig med en AMD Sempron (lillebror till Athlon) 2600 och 1GB RAM. Moderkortet är inget väsentligt då det kostade typ 800 spänn. Kanske inte drömutrustningen, men jag har aldrig haft problem (sen jag byggde datorn i julas).

Oh, bytheway så har jag ett vanligt M-Audio 24/96-ljudkort.

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara ett märke som är kvalité. ASUS!

A7V600-X Verkar ju onekligen prisvärd och det har du redan fått förslag på så varför inte?

Annars om du inte vill ha VIA kretsar så finns ju den här t.ex.

A7N8X-E/DELUXE

Tyvärr finns det inte längre så stort urval av Socket A moderkort men nåt av dom där ska väl funka tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...