Jump to content
Annons

CB 7 hittar inte Omnisphere [Problem löst]


rammega

Recommended Posts

Annons

32 eller 64 bit, har du kollat vart DLL-filen ligger, är den installerad i 32 eller 64-bitsmappen, är mappen tillagd för C7 att söka i?

Link to comment
Dela på andra sajter

STEAM-mappen måste Omnisphere ha tillgång till och det stod att den måste ligga på C-disken eller nåt men man kan iallafall på en Mac göra ett alias och lägga det på huvuddisken och sen lägga själva stora mappen på en annan disk, bara den liksom får en hänvisning till alla ljud.

Däremot om inte Cubase hittar programmet ens så ska du nog kolla så det hittar DLL-filen först...?

Vad har du installerat Omnisphere som, 32 eller 64 bit? De ligger ju också i olika mappar minns jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Steinbergs sida:

32-bit applications will be installed into the folder "C:\Program Files (x86)\" whilst 64-bit applications will be installed into the folder "C:\Program Files\".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltså CB 6,5 installerad på samma disk som 7:an. Och jag har inga problem med att köra Omnisphere från 6.5. 64 bit

Så hur pekar jag ut OmnisP till 7:an?

Den borde ju kunna köras från samma ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kör med Cubase 6.5 och 7 parallellt?

Gå in i C7 och inställningar och lägg till samma mapp som den finns i när den funkar till 6.5 så SKA det funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger Omnispheres DLL som funkar i Cubase 6.5?

Hänvisningen till den mappen måste ju ligga med i inställningarna i Cubase 7 med, annars hittar programmet inte den. Kolla i inställningar tills du hittar nåt om VST och mappar och se till att det är samma mapp med där med. Det är det enda jag kan tänka mig som är fel? 64-bitars plugins ska ligga i en mapp och 32-bitars i en annan och det står i inställningar vart de ska ligga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. brukar väl bli mega kravaller om Cubase hittar pluggen men sökvägen till STEAM är knas..

Öppna CB 6.5 och gå in under Devices -> Plug-in Information -> VST 2 path och se till så CB 7 har samma information..

( Som D-TwoHundred fixat en bild på)

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Nu fattar jag hur det hänger ihop. I detta fallet så åg omnsperebara under CB 6 vilket inte är någon generell plats. men efter jag pt ut 6 a:ns vslugns så hittade 7a:n omni.

Ba lektion där boys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...