Jump to content
Annons

Olika volym ut i monitorerna efter byte av ljudkort


tommy almighty

Recommended Posts

Jag har problem efter jag bytte mitt ljudkort, jag får lägre ljud i vänstra kanalen i mixen. Skitskumt, provade att skifta kablarna å då bytte även problemet plats.

Tycker det verkar långsökt att kabeln pajjat av att kopplas ur det gamla ljudkortet å sen rätt in i det nya. Kablarna är balanserade.

Jag har ett Saffire pro 40, å problemet är mest märkbart tillsammans med logic. Jag använder mitt daw tillsammans med Saffire pro 40 medföljande mjukvarumixer, men det känns inte som nåt borde vara knas där?

Någon som vart med om något liknande, eller e det bara lämna tillbaka ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag använder mitt daw tillsammans med Saffire pro 40 medföljande mjukvarumixer, men det känns inte som nåt borde vara knas där?
Jag misstänker ändå att det är där det ligger. Vad är adresserat till utgångarna? Är alla utgångar adresserade till monitorkontroll? H/W control aktiverad?
Link to comment
Dela på andra sajter

En av kablarna kan ju ha skadats, så att den ena ledaren gick av när du drog ut kabeln, så att den kabeln är obalanserad nu...? Har du fler kablar att testa med eller har du någon kabeltestare eller mätinstrument som du kan kolla kablarna med?

Är det rätt balans om du kopplar in lurar i ljudkortet och lyssnar i dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har problem efter jag bytte mitt ljudkort, jag får lägre ljud i vänstra kanalen i mixen. Skitskumt, provade att skifta kablarna å då bytte även problemet plats.

hur skiftade du?

bara vid utgångarna - bara vid ingångarna - eller bytte du kabel helt och hållet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade ut för nåt liknande för många år sedan när jag skulle koppla ljudkälla till dator. Jag har för mig det var nåt med en stereosladd (minitele) till datorns monoingång (också minitele). Ibland tänker man fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Olika volym ut i monitorerna efter byte av ljudkort

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...