Jump to content
Annons

Ungt band söker kritik


psihq

Recommended Posts

Ja egentligen är det inte bandet som söker kritik utan jag gör det lite i smyg åt dem som den lömska vän jag är. Tycker inte mycket för tillfället utan undrar mest vad ni tycker?

https://soundcloud.com/sketching-birds/mad-man

Ber om ursäkt i förväg för att jag inte inefattar kunskapen om hur jag bifogar spelaren direkt i inlägget.

EDIT: det verkar lösa sig per automatik, fint forum!

Redigerat av psihq
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Nej absolut inte jag tycker att dem har en schysst ljudbild, hyffsad lyrik men är inte riktigt säker på sången. Jag undrar vad ni tycker, låter det bra? Vad skulle ni gjort annorlunda, negativ kritik är viktig att ta till sig tycker jag som själv sysslar med konst.

Jag är förvisso väldigt musikintresserad och lyssnar på mycket musik, nu är det väl så att jag vill mina vänner väl och kunna ge konstruktiv kritik och inte bara något svamligt "ahmen jag tycker ni borde jobba mer på sången", vilket inte låter särskilt seriöst. Eller?

Redigerat av psihq
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej absolut inte jag tycker att dem har en schysst ljudbild, hyffsad lyrik men är inte riktigt säker på sången. Jag undrar vad ni tycker, låter det bra? Vad skulle ni gjort annorlunda, negativ kritik är viktig att ta till sig tycker jag som själv sysslar med konst.

Jag är förvisso väldigt musikintresserad och lyssnar på mycket musik, nu är det väl så att jag vill mina vänner väl och kunna ge konstruktiv kritik och inte bara något svamligt "ahmen jag tycker ni borde jobba mer på sången", vilket inte låter särskilt seriöst. Eller?

vad tycker du själv då?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag har lite problem i den här låten är att jag uppfattar det som att det låter mallat efter någon förebild. Vet inte om det är så eller vilken förebild (rancid eller liknande/Clash..). Sången låter helt ok, det som stör är det jag uppfattar som manér från genren, dialekt/sångstil, det blir inte så personligt om stilen mallad efter en genre.

Det jag gillar bäst med detta är svänget och jammigheten, framför allt gitarren!

Så min invändning mot detta är att det låter mallat, men jag kan tänka mig att andra som är mer av fans till den här typen av punkska kanske inte har något problem med detta.. Annars låter det allmänt bra, inget som sticker ut och låter på för låg nivå, den här typen av musik behöver inte låta så polerad.

Edit: detta var skrivet om låten högst upp i tråden. Nu lyssnade jag på andra låten. Här känns sången mindre maniererad, men är inte pitchen liite för hög på sången hela vägen igenom? Något är det.. Lyssnar direkt ur iPhone så det svårt att höra så bra.

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...