Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 nää, men båda orden skulle passa rent temamässigt tycker jag. sen får vi se om det faktiskt landar på något av dem. ska ha dem i åtanke
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 nää, men båda orden skulle passa rent temamässigt tycker jag. sen får vi se om det faktiskt landar på något av dem. ska ha dem i åtanke Hehe! Valde ju orden för att de skulle passa och rimma. 😑 Men jag skojade bara när jag sa att jag la ner en massa tid... 😉 Bara för att vara lite övertydlig då... 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Brukar ha ganska lätt för texter faktiskt. 🙂 Har en text som jag vill ha tonsatt om någon är sugen. 🙂
Naymari Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Brukar ha ganska lätt för texter faktiskt. 🙂 Har en text som jag vill ha tonsatt om någon är sugen. 🙂 Kan vara intresserad, ifall jag skulle få tid över någon dag 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 (redigerat) Kan ioft vara kul med feedback på bara texten med. Här är den jag använder när jag spelar den som en jigg:: Her eyes are so blue and her smili is so bright yet somthing about her just dons't seem right. Thogh she smile at me, still i can see Sadness there in her eyes. Maria sweet Maria please let me know The sandess within that you try not to show Trust me to help you at least let me try Maria, sweet Maria don't cry I'm but a fiddler, a traveling fool The roads been my home and hard life's been my school I may not know much but still i can see sadness there in your eyes Maria sweet Maria please let me know The sandess within that you try not to show Trust me to help you at least let me try Maria, sweet Maria don't cry I´ve seen much, thogh far from all and the likes of you beaty i can not recall Your beaty is blinding but still I can see Sadness ther in you eyes. Maria sweet Maria please let me know The sandess within that you try not to show Trust me to help you at least let me try Maria, sweet Maria don't cry _______________________________________________ Maria please let me know the sadness you try not to show Thoght you smile at me, still i can see sadness there in your eyes Maria please let me know the sadness you try not to show I may not know much but still I can see Sadness there in your eyes. Maria please let me know the sadness you try not to show Your beaty is blinding but still I can see Sadness there in your eyes. förmodligen felstavningar här nu men hinner inte kolla.. 🙂 Redigerat 13 mars 2014 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 (redigerat) å va ska de va för genre på den? Jag gör den som en jigg eller som en bluesrock slow jam, typ. I jiggen så använder jag alla ord för att få ett glatt upptempo driv. I bluesen så hoppar jag över en massa ord för att få den tyngre: Eyes so blue, smile so bright Yet something 'bout her don't seem right. Men det är ju upp till den som vill tolka texten att välja fritt både vad gäller stil, känsla och tempo. Skrev den för en tjej som mådde jäkligt dåligt förut, så jag valde att inte göra den deppig alls. Men sen så gjorde jag en jätte deppig variant på texten med.. Redigerat 13 mars 2014 av k9
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Your browser does not support the HTML5 audio tag improviserade kring en enkel ackordföljd, blev oerhört corny 😆 kan ha plagierat delar 😊
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 😎 Lyssnar när jag är hemma igen... är galet sen nu.... höres! 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Your browser does not support the HTML5 audio tag improviserade kring en enkel ackordföljd, blev oerhört corny 😆 kan ha plagierat delar 😊 JA den v ar ju inte för lång i alla fall. Hela 0 sekunder och inga hundradelar... 😮
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 bra längd! Your browser does not support the HTML5 audio tag extended version Your browser does not support the HTML5 audio tag extra extended mumble-version
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Wow! Tror att hon skulle kunna gilla den riktigt mycket. 😎 Jag gjorde det i alla fall... 😎 B) 😎
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 tycker mig känna igen vissa melodi-partier från... vem vet? någonstans! det där var ju ett perfekt exempel på en bortslösad PT!
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Hehe! Beklagar PTn 😉 Jag kände inte igen dem i alla fall. 🙂
pjocke (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 JÅh! Jag känner också igen något i början där. Hm hm hmhmhm. Men jag minns inte varifrån. Det stör mig.
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Hmm texten låter bekant om jag tänker efter... 😏
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 det stör mig också! som sagt var det improviserat, då är det lätt att det blir lite nallande...
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 nu är nay här och lurkar. han kanske kan få lite inspiration från min version?
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Jag gillar den på riktigt faktiskt. Kul att det vart så annorlunda från hur jag själv gjort den.. 😄
Pico Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 bra längd! Your browser does not support the HTML5 audio tag extended version Your browser does not support the HTML5 audio tag extra extended mumble-version Lyssnade på din låt och "hörde" i mitt huvud gitarr-figuren som hörs ung. 10s in i denna låten. xDhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nPglNjxVHiM
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Funderade på att göra ett rent körverk av den. Men jag var för dålig på att skriva stämmor, haha.
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 jepp samma ackordföljd 😑 aldrig hört den där låten dock Jag gillar den på riktigt faktiskt. Kul att det vart så annorlunda från hur jag själv gjort den.. 😄 har du nå inspelningar på den? nu kom refrängen på weak-låten. jag kan ha hört den i min barndom
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Lyssnade på din låt och "hörde" i mitt huvud gitarr-figuren som hörs ung. 10s in i denna låten. xD http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nPglNjxVHiM Jag kom att tänka på denna när jag lyssnade igen. Men tyckte nog inte att det var så jätte lik ändå.
k9 (oregistrerad) Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 jepp samma ackordföljd 😑 aldrig hört den där låten dock har du nå inspelningar på den? nu kom refrängen på weak-låten. jag kan ha hört den i min barndom Har inte det. Kan kanske spela in den med luren i morgon bara som ett demo. Men nu måste jag sova...
Zakyath Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Har inte det. Kan kanske spela in den med luren i morgon bara som ett demo. Men nu måste jag sova... ja gör det å gör det 😑 god natt Den var nästan svår att undvika när jag var ungdom. xD vilken lyx!
Recommended Posts