Jump to content
Annons

nån plug som kan täcka buset?


FXboy

Recommended Posts

Annons

Det kanske är en noise-gate du söker, finns innbyggd i wavelab. Den reducerar bruset gansk väl. Annars ska man försöka eliminera bruset i största möjliga grad redan vid inspelningen.

The Mr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är en noise-gate du söker, finns innbyggd i wavelab. Den reducerar bruset gansk väl. Annars ska man försöka eliminera bruset i största möjliga grad redan vid inspelningen.

The Mr... 😉

ja.ja ni har rätt grabar att jag inte förklarar mig rätt va jag var utte efter. jag jobbat hella dagen o va rätt jä::## tröt o det v ganska sent nät jag skrev den här tråden. hoppas ni förstår. jag lätat på google efter nån plug som kunde täcka brus

på en inspelad spår men hitta inget. så tänkte fråga nån här så kanke vett el kan nåt om sånt. THE mr finns det nån plug som kan reducerar bruset el bara wavelab har den funtionen. tack för din o andras hjälp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Istället för att dränka bruset med kanske oönskade instrument med liknande frekvensomfång (säg, exempelvis elgitarr) kan du använda en noise shaper. Den tar egentligen inte bort så mycket brus som man tror men ändra profilen på det så att det strörande bruset "flyttas" till mindre påträngande frekvensomfång. Kan inte det tekniska men det funkar bra. Sök på noise shaping tool; det finns olika varianter beroende på användningsområde. Det finns att tillgå billigare eller kanske till och med gratis varianter (?); du behöver inte köpa Wavelab.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...