Jump to content
Annons

Måste köpa nytt moderkort och Processor.


Studio820

Recommended Posts

Tjääna, nu rasade datorn. moderkortet kasst.

Imorgon bitti åker jag och köper ny (det är bråttom då jag är mitt i ett jobb).

Vad rekommenderas för CPU osv. tänkte mig en i5, men man kanske skall prova AMD, eller?

man får ju mycket mer för pengarna när det gäller AMD men Intel levererar väl bäst, eller?

Funderar på att lägga operativ (W7) på en SSD eller skall man välja att lägga filerna som Protools 9 jobbar med, på SSD istället? så kan jag ju flytta dom till en vanlig disk när projektet är klart?

tänkte behålla HDD (för lagring av filer), grafikkort, CD, nätagg (350w).

finns det något märke på moderkort som är mer lämpat för Protools?

JÄTTETACKSAM för svar/hjälp med detta!

jag skall handla på Netonnet.se

tack på förhand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske ett uppgraderingspaket? Om du hade DDR2 på tidigare setup så måste du skaffa nya minnen med, om du inte har några DDR3 liggandes.

Jag funderar lite på ditt nätagg, 350w. Vad är det för märke på det? Ett nätagg av bra kvalitet på 350w kan driva det mesta (förutom riktigt högpresterande saker då som dubbla grafikkort m.m). Vad har nätagget drivit tidigare för komponenter innan datorn la av?

Skulle personligen satsa på Intel. Har egentligen ingen speciell orsak till detta mer än att jag har mera koll på vad Intel har.

Nu kan jag inte utantill vad protools vill ha för att fungera, men jag tror man kan köra protools på det mesta idag. Kanske att det fungerar bättre på Intel, men det är jag osäker på så det kanske du skulle kolla upp först.

Hur mycket hade du tänkt dig att ge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ett uppgraderingspaket? Om du hade DDR2 på tidigare setup så måste du skaffa nya minnen med, om du inte har några DDR3 liggandes.

Jag funderar lite på ditt nätagg, 350w. Vad är det för märke på det? Ett nätagg av bra kvalitet på 350w kan driva det mesta (förutom riktigt högpresterande saker då som dubbla grafikkort m.m). Vad har nätagget drivit tidigare för komponenter innan datorn la av?

Skulle personligen satsa på Intel. Har egentligen ingen speciell orsak till detta mer än att jag har mera koll på vad Intel har.

Nu kan jag inte utantill vad protools vill ha för att fungera, men jag tror man kan köra protools på det mesta idag. Kanske att det fungerar bättre på Intel, men det är jag osäker på så det kanske du skulle kolla upp först.

Hur mycket hade du tänkt dig att ge?

Kanske ett uppgraderingspaket? Om du hade DDR2 på tidigare setup så måste du skaffa nya minnen med, om du inte har några DDR3 liggandes.

Jag funderar lite på ditt nätagg, 350w. Vad är det för märke på det? Ett nätagg av bra kvalitet på 350w kan driva det mesta (förutom riktigt högpresterande saker då som dubbla grafikkort m.m). Vad har nätagget drivit tidigare för komponenter innan datorn la av?

Skulle personligen satsa på Intel. Har egentligen ingen speciell orsak till detta mer än att jag har mera koll på vad Intel har.

Nu kan jag inte utantill vad protools vill ha för att fungera, men jag tror man kan köra protools på det mesta idag. Kanske att det fungerar bättre på Intel, men det är jag osäker på så det kanske du skulle kolla upp först.

Hur mycket hade du tänkt dig att ge?

varför skulle intel fungera bättre till PT ?

gissar du eller...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa är jag osäker. Har tidigare hört att det fungerade bättre på Intel, med det är några år sedan. Jag säger inte att det är så, bara att man kanske kan kolla upp det ifall det är någon skillnad på Amd och Intel idag när det gäller Protools. Jag kan ha helt fel med, det var därför jag sa jag är osäker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att vara ett bra paket, hade själv kört på det. Tyvärr har jag inte längre så mycket koll på SSD-marknaden, men jag skulle i alla fall lägga både OS och PT på samma SSD. Sen när man är klar med projektet göra som du säger, flytta till en annan hårddisk för lagring.

Jag skulle dock satsa på även ett nytt nätagg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hade fått köpa mitt seasonic s12 600 w annars...

ajjdå, det var ju synd 🙁 köper det när detta rasar 😉

Låter som ett Cooler Master, verkar vara vettigt!

japp, http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modulrt/coolermaster-silentpromii520w/193926.7279/

det verkar bra..

Ett tips: använd multicitera så kan du svara alla i ett enda inlägg 🙂

tack för tipset! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...