Jump to content
Annons

Testar Trident HG3 & Event Opal.


SiJo

Recommended Posts

Hej,

Börjar bli klar med mitt kontrollrum och har 2 par monitorer hemma på test över helgen, Trident HG3 & Event Opal.

Har suttit och lyssnat en hel del med en massa olika material och jag gillar båda högtalarna.

Upplever Trident som mer detaljerad och bättre separering medans jag tycker Opalen har bättre botten.

Sedan är ju Trident högtalarna enormt snygga. 🥰

Jag är ju tyvärr av den veliga sorten som inte alltid har lätt att bestämma mig så detta lär väl bli en del jämmer och stön innan detta är avgjort. (Får köpa båda 😛 )

Någon annan som testat dessa två och har något matnyttigt till en förvirrad själ? 🙂

mvh

Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevligt med en till som har HG3! Välkommen till HG3 klubben! 🙂

Dom är verkligen prisvärda just med nuvaranda pris, jag trodde priset skulle gå upp hela tiden på dessa...

därför jag stressade med att köpa mina utan läst speciellt många recensioner (fanns inte att tillgå då).

Mitt enda tips att du bör experimentera med positioneringen, folk får radikalt olika resultat pga av placeringen med dessa... dom flesta verkar vilja ha dessa 1.5 meters ifrån varandra...

Finns en tråd på gearslutz också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, har läst en del på nätet men ville dela med mig av min helg.

Ska snoka vidare.

Är riktigt snurrig nu om jag ska gå mot HG3 eller Opal men det lutar mot HG3.

Upplever du oxå en smula tunn botten Ekstasis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, har läst en del på nätet men ville dela med mig av min helg.

Ska snoka vidare.

Är riktigt snurrig nu om jag ska gå mot HG3 eller Opal men det lutar mot HG3.

Upplever du oxå en smula tunn botten Ekstasis?

Om botten är för tunn prova positionerna dom lite närmare väggen t.e.x

Jag upplever inte botten som alls tunn. enligt SOS recensionen blev basen tightare han hade 1.5 meters speration mellan högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska prova lite placeringar som du säger. Kanske är det.

Kan vara att det är betydligt mer botten i Event Opal som jag oxå har på test och därför fick jag den känslan.

I övrigt är dom helt lysande tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska prova lite placeringar som du säger. Kanske är det.

Kan vara att det är betydligt mer botten i Event Opal som jag oxå har på test och därför fick jag den känslan.

I övrigt är dom helt lysande tycker jag.

Ja..överdriven bas är bara jobbigt att lyssna på tycker jag.. jag tycker HG3 har balanserad och djup bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kom på att jag aldrig skrev hur mitt monitor beslut blev.

Slutade iallafall med att jag köpte mig ett par Trident HG3 monitorer och jag är väldigt nöjd med valet.

Gillade även Opal monitorerna men detaljerna i HG3:orna blev det som fick avgöra.

Grymt nöjd!!

/Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att jag aldrig skrev hur mitt monitor beslut blev.

Slutade iallafall med att jag köpte mig ett par Trident HG3 monitorer och jag är väldigt nöjd med valet.

Gillade även Opal monitorerna men detaljerna i HG3:orna blev det som fick avgöra.

Grymt nöjd!!

/Simon

Vad trevligt att du är nöjd med dina HG3.

Vill bara tilägga hur viktigt och hur stor skillnad det kan bli beroende på vilket DAC man använder, jag märkte väldigt stor skillnad mellan min Dangerous Source DAC och Antelope Eclipse DAC Blev som nya högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...