Jump to content
Annons

Återinstallera Logic Studio 9 från AirPort Time Capsule.


mowgli

Recommended Posts

Hej!

Har bytt till ny SSD i min iMac (rekommenderas), och försöker nu installera Logic Studio 9 från AirPort Time Capsule. Finns hela Logic Studio i ett paket någonstans, eller måste jag ladda ner alla delar separat, och var hittar jag i så fall dessa?

Någon här som har koll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du hade allt sparat i Time Machine kan du väl bara vid installationen återställa hela datorn från den, om du sen bara ska åter ställa delar vet jag inte om det blir en annan sak. Filer och mappar kan man ju återställa men ett helt program är ju lagt på lite olika ställen i datorn?

Hade du backup på allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hade allt sparat i Time Machine kan du väl bara vid installationen återställa hela datorn från den, om du sen bara ska åter ställa delar vet jag inte om det blir en annan sak. Filer och mappar kan man ju återställa men ett helt program är ju lagt på lite olika ställen i datorn?

Hade du backup på allt?

Jag kan inte återställa allt eftersom SSD:n endast har ca 250 GB. Jo, jag vet att det ligger utspritt, och undrar hur man hittar de olika delarna. Kanske bäst att installera från CD igen och därpå hämta enskilda projekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får du nog installera grejerna igen och hämta projekten från backupen....

Jo, fast tanken med köpet av Capsule var just att slippa det jiddret. Min optiska läsare krånglar hela tiden. Går det inte att använda AirPort Time Capsule som en server, typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du slipper ju det om du köper en likadan disk, eller möjligtvis en större, men om allt du hade på disken innan inte får plats på den du har nu så kan ju inte Time Machine arbeta som det ska? Funkar nog inte på någon dator att hämta tillbaka ett program som tex Logic där det finns grejer utspridda på många platser? Du kan kanske få tillbaka allt om du vet alla platser det ligger grejer på men annars är jag osäker om det inte bara är så att du måste installera det från scratch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar om du återställer hela datorn, men om du inte kan det är det rätt råd du fått att installera igen. Detta då Logic lägger grejer på många platser.

Kan du sen förtydliga vad du menar med "använda som en server, typ?"

Om du använder den för att ta backup via nätverket så är det ju redan en server (typ), men du kanske vill att den ska göra något annat?

Kan du utveckla det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar om du återställer hela datorn, men om du inte kan det är det rätt råd du fått att installera igen. Detta då Logic lägger grejer på många platser.

Kan du sen förtydliga vad du menar med "använda som en server, typ?"

Om du använder den för att ta backup via nätverket så är det ju redan en server (typ), men du kanske vill att den ska göra något annat?

Kan du utveckla det?

Min nya SSD är på 250 Gb, och är snart fullpackad. Jag har inte använt extern hd eller Time Capsule tidigare, och undrar om det går att lägga över program och filer på Time Capsule och därifrån snabbt och enkelt använda dem när jag kör t.ex. Logic eller iMovie. Går det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min nya SSD är på 250 Gb, och är snart fullpackad. Jag har inte använt extern hd eller Time Capsule tidigare, och undrar om det går att lägga över program och filer på Time Capsule och därifrån snabbt och enkelt använda dem när jag kör t.ex. Logic eller iMovie. Går det?

Tja, det går. Kanske inte med ett program som Logic, men med andra enklare. Skulle dock inte beskriva det som snabbt att starta program från skivor som inte sitter lokalt anslutna.

Om din nya SSD redan är fullpackad så kanske du skulle ha valt en större? Alternativt att du använder en extern disk för dokumentlagring.

Glöm bara inte bort att inkludera den i säkerhetskopian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det går. Kanske inte med ett program som Logic, men med andra enklare. Skulle dock inte beskriva det som snabbt att starta program från skivor som inte sitter lokalt anslutna.

Om din nya SSD redan är fullpackad så kanske du skulle ha valt en större? Alternativt att du använder en extern disk för dokumentlagring.

Glöm bara inte bort att inkludera den i säkerhetskopian.

Alltså, tanken är något i stil med det här (01.50 ca): http://www.youtube.com/watch?v=FUFNOKuZL7Y

... att man installerar programmet (NI Komplete i det här fallet) på interna SSD:n och alla samplingar på Time Capsule. Går det, och i så' fall hur?

Redigerat av mowgli
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...