Jump to content
Annons

FL Studio Playback problem


Enozpyh

Recommended Posts

Hej,

När jag spelar upp min låt i FL Studio 11 så vid ett och samma tillfälle varje gång så hackar det till en gång. Jag har kollat runt överallt vad problemet kan vara, läste något om ifall man har för många VSTi och för lite minne men jag har 8gig minne, tycker det borde räcka, eller?

Sen sa vissa andra att det kan vara Buffer Length jag måste pilla med, men det är inte ljudet det är fel på, som sagt det är uppspelningen som hackar vid ETT och samma tillfälle varje gång.

Någon som kan veta vad som påverkar detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok var har du installerat fl? Kan vara så att den får leta filer lite här o där. Demoprojektet finns i fl mappen därför behöver den inte leta på olika platser. Bara en tanke som slog mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en och samma hårddisk uppdelad i två delar, C: och D:

FL ligger på D: och det gör även mitt projekt men i separata mappar, alltså mitt projekt ligger i en mapp som inte är i FL mappen.

Jag ska testa och se vad som händer om jag lägger mitt projekt i FL mappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova köra med "FL (extended memory)". Om du inte redan gör det förstås. FL Studio är egentligen skrivet för att bara kunna hantera 4gig i minne. Men med "extended memory" så kan FL ta åt sig mer minne. Upp till 8gig om jag minns rätt.

Annars så är det nog som någon annan sade. Låter som att det är buffern. Kan vara något VST som din dator inte klarar av, många instrument på samma gång eller något liknande. 🙂

Edit; Kan också vara ditt ljudkort som inte kan hantera. Prova då med externt ljudkort om du kan.

Redigerat av Fexell
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte vad felet kan vara, har provat allt, gjorde t.om en ny låt med mindre plugins som bara kommer med i FL. Det går inte ens upp i närheten av 4gig, uppdaterat drivers till ljudkortet (externt ljudkort) M-Audio Fast Track Pro.

Och på en melodi som spelas för sig själv så skippar ljudet ändå :@

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...