Jump to content
Annons

När man har färdiga texter


JJanson

Recommended Posts

Annons

Jag har en dotter som visat sig kunna sjunga, det gjorde så att jag testade att greppa pennan och se om jag kan hjälpa henne med texter...

Det tog bara några timmar så kan jag lugnt säga att en mini barnhitt finns, en sån som fastnar på huvudet 🙂

Och dessutom en djup, tung text som bör sjungas av nån med tryck i rösten. En text som berör också den med en bra refräng.

Upptäckte fort att texten flyter ner på papper så man kanske borde göra nått av det 🙂 ovetande inom allt detta med hur man går vidare tänkte jag att det kanske är lägevatt be om råd. Vore synd om dessa texter blev liggandes

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lek dig fram med melodi och ackord. Sätt dig vid t.ex. ett piano och spela några ackord utifrån kvintcirkeln och se om någon melodi kommer automatiskt. Vänta dock inte för länge med att göra det. Lätt att man skjuter på det och då är det nästan säkert att det kommer landa i någon låda.

Har du svårt att skriva musiken, sök så snabbt som möjligt en medarbetare här. Pröva och se ifall det fungerar. Vi kompositörer och låtskrivare hjälper gärna till. Det finns som sagt många som uppskattar färdiga texter.

//Conny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...