Jump to content
Annons

Världens coolaste effekt?


ChrioN

Recommended Posts

Annons

Vet inte om jag hört det förut men det är ju inte svårt om man vill göra det själv :rolleyes:

1. Klippa upp första ordet

2. Sätta ut dessa urklippningar i takt.

3. Automatisera en bra pitchshifter.

Borde väl vara så "enkelt"?

men det va najs faktiskt! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vet inte om jag hört det förut men det är ju inte svårt om man vill göra det själv 😛

1. Klippa upp första ordet

2. Sätta ut dessa urklippningar i takt.

3. Automatisera en bra pitchshifter.

Borde väl vara så "enkelt"?

men det va najs faktiskt! =)

Jag frågade iofs inte om hur man gör effekten.

edit: fyfasen vad tyket det låter. ta det på rätt sätt :rolleyes:

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte ny mark alls.. Och om du tycker det där är "tokfett" har du nog inte lyssnat på Brian Transeau! Finns nog ingen som leker mer med röster än han 😉

Lyssna på 'Paris' från senaste plattan 'Emotional Technology', t ex.

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vad syftar du på?

Om jag inte missminner mig kommer iaf delar av bandet i fråga från Västerås? Fast med tanke på din reaktion antar jag att jag har fel.. 😆 Men det kanske är så att Embee är från Götet (vilket känns mkt bekant) och Promoe från Västerås? Och resten om det nu finns en sån.. Tja, det vete katten. Men om det nu är så att dessa überhårda män som skolats i livets hårdaste skola skulle komma från Göteborg så tycker jag fortfarande att de är moooost thugish. Så det så.. 😉

Tung musik för en överviktig publik. Gansta rap åt folket!! Speciellt den från Sverige.. //smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

låt mig tillägga... Att kalla psytrance för rave är som att kalla sverige för finland... ok, dålig jämförelse men ni hajar.. heheeheh

Och looptroop e annars bland dom få bra musiker i sverige på länge (rent kommersiellt) även om jag inte lyssnar på sån musik mycket. Timbuktu e jäkla duttig dvs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här kanske något som ni vill att vi gör en Spår för spår i tidningen om?

/Mats

Jag hade gärna sett en artikel om Embees arbetsätt i tidningen för han är utan tvekan en av sveriges bästa hiphop-producenter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Jag hörde nog den effekten första gången på Jean-Michel Jarres platta Zoolook från 1984. Han hade skaffat sig en Fairlight CMI och lekte som tusan med alla samplingseffekter så man blev mest less ju.

Men visst en kul fx som fettar till och understryker riktigt bra.. Helt klart.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här kanske något som ni vill att vi gör en Spår för spår i tidningen om?

/Mats

Jag hade gärna sett en artikel om Embees arbetsätt i tidningen för han är utan tvekan en av sveriges bästa hiphop-producenter 😄

han var precis med i MM...men om han orkar så fråga honom! En mycket trevlig person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...