Jump to content
Annons

Starborn


Betyg  

20 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      7


Recommended Posts

Annons

Oj..vad jag sparar detta..fick nostalgivibbar .. Return, kanske lite skidrow, Great white...

till en början..

men vad händer 03:34!!!!!!!!!!!!???? neeeeeeeeeej... 😆 jag fick flum-flimmer-på balansnerven och höll på att trilla i golvet... fusion-flummet tycker jag inte passar där och inte det andra som följer efter heller...

Det känns som det är 3 låtar i samma förpackning...

Det första köper jag rakt av, delen mellan 03:34 -> 06:05 får ni sälja till nån annan 😉

Väldigt bra och tajt hantverk trots allt

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. ja, det här ger ju verkligen nostalgivibbar och det är ju jättebra spela.

trummorna, och speciellt kaggen låter lite väl smal och instängd. typ som att sjunga när man håller för näsan. solot drunknar onödigt i bakgrundsmattorna.

i övrigt låter det ju riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud så "proggigt"!!! 😉 Är inte vid första lyssningen så helsäker på ifall jag uppfattar helheten som 100. Den känns som 2 låtar som blivit ihopklistrade.

Men själva spelandet är oklanderligt som vanligt. Kanske det engelska uttalet kunde putsas till lite på ett par ställen? Hur spelar Du/Ni in? Produktionen är

låter helt klar tycker jag. Låten snyggaste övergång sker vid 2.04. Skall lyssna

några gånger till. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad bra! Igen! Det där med "2 eller 3 låtar i en" skall Du inte bry Dig om. Det ingår ju i denna msuikstil att man gör tvära kast då och då. De som skriver om "låtbyten" har väl fastnat lite väl hårt i ett traditionellt låtttänk. Jag återkommer när jag lyssnat fler gånger men jag är äckligt imponerad! Jag kommer att skära halsen av mina gitarrer, kapa mina fingrar i en slö bockningsmaskin, operera bort den del av min lilla hjärna som kommer på de små sorgligheter jag kallar för låtar. Jag skall sen be att få ut den lilla hjärndelen, elda upp den, begrava den och dansa runt den sjungandes "Starborn" eller något annat av mitt favorithatälsklingsobjekt Culloden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj..vad jag sparar detta..fick nostalgivibbar .. Return, kanske lite skidrow, Great white...

till en början..

men vad händer 03:34!!!!!!!!!!!!???? neeeeeeeeeej... 😉 jag fick flum-flimmer-på balansnerven och höll på att trilla i golvet... fusion-flummet tycker jag inte passar där och inte det andra som följer efter heller...

Det känns som det är 3 låtar i samma förpackning...

Det första köper jag rakt av, delen mellan 03:34 -> 06:05 får ni sälja till nån annan 😄

Väldigt bra och tajt hantverk trots allt

Nääämen duuu!! 🙁 Varför nu inte det då?? Har du svårt för sådana byten i låtar?? hehe jaja det e inte alla som diggar det som sagt.. jag kan förstå folks reaktion, eftersom det är en ganska klar o tydlig ändring i låten vid 3:34 But, some people are into that! 😉

Men tack ändå för dina komentarer.. jag tar tacksamt emot all kritik, vare sig det e mot produktionen eller själva låten i sig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud så "proggigt"!!! 😄 Är inte vid första lyssningen så helsäker på ifall jag uppfattar helheten som 100. Den känns som 2 låtar som blivit ihopklistrade.

Men själva spelandet är oklanderligt som vanligt. Kanske det engelska uttalet kunde putsas till lite på ett par ställen? Hur spelar Du/Ni in? Produktionen är

låter helt klar tycker jag. Låten snyggaste övergång sker vid 2.04. Skall lyssna

några gånger till. 🙂

Progg progg och åter progg 😄 Mjnja du.. den här låten är en av dom första jag skrev inom hårdrocks-genren.. before that var det punk-rock 😛

Så jag antar att den har en ganska så ivrig uppbyggnad, kom liksom på sakerna efterhand och blev hel-lyrisk av mig själv gång på gång under låtens skapande o producerande! Mina absoluta o nästan enda favoriter just då var Dream Theater 😎 So it ended up like this.. (2000) Har inga planer på att göra om den iheller eftersom den symboliserar ganska klart mitt första tänkande och skapande inom den progressiva hårdrocks-världen! :rolleyes: Denna du lyssnat på nu är dock en senare produktion från 2003.

Jag använder Cubase SX när jag spelar in.. en konding-mick att micka upp min JJ Labs stärkare + min sång! Kör bara änsålänge med mjukvaro-pluggar, tycker att det funkar bra.. känner du till Waves plugin-paket?? Ett ganska så stort sådant som innehåller det mesta inom mixnings- och masterings väg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat 5 gånger...och nu känns den självklar! När det där "snurriga" prog partiet (kan man säga så?) börjar...jävlar vad jag tappade bort mig där!

Tänkte...inte skall jag väl behöva sitta o räkna, men det kändes som om en ton försvann i andra vändan. Rumphugget men himla kul med en stark tvåa på ett sånt ställe. Men Min första kärlek förblir den första jag hörde. Kingdom of voices,

shit vad jag gillar den. :rolleyes:

Jag använder Cubase SX när jag spelar in.. en konding-mick att micka upp min JJ Labs stärkare + min sång! Kör bara änsålänge med mjukvaro-pluggar, tycker att det funkar bra.. känner du till Waves plugin-paket?? Ett ganska så stort sådant som innehåller det mesta inom mixnings- och masterings väg!

Å tusan, då använder vi samma program. Ja jag kör med Waves på en del pluggar. Gick över till L1 vid mastring, men jag hör ingen jätteskillnad på den och Loudness Maximizer, som jag tycker man kan ställa mycket mer.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nääämen duuu!! 😄 Varför nu inte det då?? Har du svårt för sådana byten i låtar?? hehe jaja det e inte alla som diggar det som sagt.. jag kan förstå folks reaktion, eftersom det är en ganska klar o tydlig ändring i låten vid 3:34 But, some people are into that! :rolleyes:

Men tack ändå för dina komentarer.. jag tar tacksamt emot all kritik, vare sig det e mot produktionen eller själva låten i sig! 😄

😛 Nä ..jag är inte mycket för musikalisk ekvilibrism förutom att det är imponerande när någon trakterar sitt instrument till bristningsgränsen...

Jag gillar rak musik oavsett genre.. schyssta gitarrsolon är en annan sak..där gör det inget om det är svåra skalor... men rytmen måste vara relativt okomplicerad

Ni borde få kontrakt snart.. om ni inte redan har det?

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. ja, det här ger ju verkligen nostalgivibbar och det är ju jättebra spela.

trummorna, och speciellt kaggen låter lite väl smal och instängd. typ som att sjunga när man håller för näsan. solot drunknar onödigt i bakgrundsmattorna.

i övrigt låter det ju riktigt bra!

Jo jag vet det här med trummorna! =) Var inte så bra just då på att få till rätt sound + att dom mjukvaro-trummorna låter i grund o botten ganska piss ändå så 😆 men men...

Tack ändå! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra tycker jag. Har tankat ner den och ska spara den på min mp3-spelare. "Fusion-flummet" som demoniqus uttryckte det gillade jag skarpt rätt skönt överaskningsmoment.

Jag tackar så mycket 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow. Va för djävla häftigt 😄

Sjyssta gitarrljud. Låter tungt och bra. Men kaggen? 😲 Ja, du och nån annan nämnde den tidigare så jag ska inte tjata för mycket.

Den nya delen som dyker upp vid 3:30 tycker jag är cool, men kanske inte riktigt passar in (min högst personliga åsikt)

Åååh... Vad hör jag! Precis innan sången kommer in igen... Vilket fantastiskt "slut"... låter schlager 😉😄

Bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och njuter. Nog tur för grannarna att jag har hörlurar. :-)

Håkan

Har du testat än att fläska på låten i dina högtalare så att grannarna hört?? 😲

Nja, lite osäker på om de uppskattar hög volym de tiderna på dygnet, men det är ju helg, påskhelg tom. och då kan det kanske passa med lite trevlig musik på hög volym ur stereon. 😉

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja progg är det inte i mina öron ( se min tråd under allmänt) Men tungt är det blytungt. Snyggt dessutom.

Sången kunde fram lite lite bara. Speciellt körerna skulle kunna bryta igenom gitarrvallen lite mer i min smak. Annars lysande genomfört. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad bra! Igen! Det där med "2 eller 3 låtar i en" skall Du inte bry Dig om. Det ingår ju i denna msuikstil att man gör tvära kast då och då. De som skriver om "låtbyten" har väl fastnat lite väl hårt i ett traditionellt låtttänk. Jag återkommer när jag lyssnat fler gånger men jag är äckligt imponerad! Jag kommer att skära halsen av mina gitarrer, kapa mina fingrar i en slö bockningsmaskin, operera bort den del av min lilla hjärna som kommer på de små sorgligheter jag kallar för låtar. Jag skall sen be att få ut den lilla hjärndelen, elda upp den, begrava den och dansa runt den sjungandes "Starborn" eller något annat av mitt favorithatälsklingsobjekt Culloden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du e ball! Du har humor! Tack så mycket 😄

I shall obey your holy spirit Master Wonderboy! Kneel !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja progg är det inte i mina öron ( se min tråd under allmänt) Men tungt är det blytungt. Snyggt dessutom.

Sången kunde fram lite lite bara. Speciellt körerna skulle kunna bryta igenom gitarrvallen lite mer i min smak. Annars lysande genomfört. 🙂

Jag lägger en effekt på sången som göra att den känns mer stereo, den breddas ut liksom! Det e nog det som lite är felet, skulle nog räcka med lite reverb o sen bara ha huvud-sången centrerad istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du e ball! Du har humor! Tack så mycket 😄

I shall obey your holy spirit Master Wonderboy! Kneel !!

Äntligen någon som har förstått! Kan Du inte säga detta till alla de andra här på forumet?

Svara nu, Culloden, jagar Ni kontrakt? Har Ni någon plan? Lyckas inte Ni ro iland något kontrakt så är ju loppet kört för alla här på forumet!!!

Culloden And Djonas for presidents of the Studioforum!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var ju sååå proppigt och sååå jäkla rätt !

Jag är med er hela vägen ! Fyfan và bra !

Cheers

Bonamici 🙂

Our Genesis project: Sylvan & Bonamici: http://www.soundclick.com/sylvanandbonamici

Bonamici solo: http://www.soundclick.com/bonamici

tackar tackar 🙂

Så du är en av Naddes medhjälpare vad jag har förstått..

Cheers /Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde vara lite väl smörig refräng för min smak, men jag kan inte låta bli att stendigga de snygga harmonierna! Snyggt proddat, klanderfritt spelat och en kanonröst. Kan dock anmärka lite på att den svenska brytningen hörs lite väl ofta i texten. Men sådant går ju att träna bort! Skitbra!

Tycker förresten att "fusion-sticket" låter väldigt mycket inspirerat av Maiden, är jag helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå "nostalgi" ?

vadå "fusion" ?

helt normal Hård ROCK mina herrar,

här med utökade kvalitéer och raffinerade vindlingar 😄

dom "smöriga" körharmonierna sitter perfekt !! som "K" i "F" 😄

f@n så bra spelat ! inte helt enkelt att lira i nyktert tillstånd 😛

[Gnäll]

vid ~6:30, kommer det in ett dubbbbeltramp parti på

basstampet, jag gillar inte dubbeltramp :rolleyes:

[/Gnäll]

nån sa: skaffa en gittarist istället, jag håller med !

4,5 på richterskalan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...