Jump to content
Annons

Roland D10 editor?


Jimmy

Recommended Posts

Haj! Jag har en retligt gammal Roland D10 som jag använder lite då o då. Nu har knapparna börjat lägga av och jag antar att det är omöjligt att fixa den (för rimliga pengar). Det är rätt omöjligt att byta ljud alltså. Finns det seriös D10 editors att få tag i nu förtiden? Dels för att ändra midi-information internt i synten o dels för att ladda in lite nya ljud. Vore synd att den bara stod där o samlade damm.

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Vill minnas att det finns flera stycken , men minns bara Sound Diver till namnet. Den ska kunna editera alla sorters äldre Roland synthar.

Edit : Japp , här är sidan för Sound Divers editering för D10 , bara ladda och tuta !

Edit 2 , Trodde jag min åsna. För att kunna köra D10 Editeringen behöver du hosta upp lite Cash och köpa Sound Diver först. 😄 Kostnad : Ingen Aning

http://www.emagic.de/support/download/sd30.../sdaroland.html

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, jag testade det här programmet runt 97-98...

D-10 Control

Fast jag gillade det inte.... Var typ mer begränsat än att sitta och dribbla i menyerna på själva synten. Vill du ha lite ljud kan jag försöka få ut några syx ur min D-20. Borde funka lika bra på D-10.

SoundDiver (som nämnts ovan) var många som använde/använder, fast det gillar jag inte heller. Inte värt att lägga pengar på.

För det tredje: När jag googlade upp URL:en till D-10 Control stötte jag på ett annat program! (Som dessutom verkar vara gjort för WinXP istället för 3.11 😠 )

Roland D-5, D-10, and D-20 Editor/Librarian

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Midi Quest verkar vara det enda seriösa alternativet. Synd bara att det kostar som en stor hög med gamla D10'or. Men, trots att demon är strypt så kan jag iallafall använda den till att byta ljud på D10'an, så jag kommer ju åt mitt krånglande-knappar-problem.

Men om man hade ett gäng hårdvarusyntar så är programmet klockrent. Det verkar stödja det mesta.

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...