Jump to content
Annons

splittra ljudet Hjälp!


Recommended Posts

Hej jag skulle vilja splittra mitt ljud, så att jag hör spotify och youtube tillexempel i mina högtalare.

Och skype samt counter strike source (spel) i hörlurarna.

Jag har inte kopplat in mitt headsett eller mina högtalare med USB.

Finns det nått sätt att göra det simpelt? tack på förhand.

//

Andreas

Ser på bilden här hur jag har gjort så långt.

post-35047-0-56455300-1368646947_thumb.png

Redigerat av Andreas Rosengren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I praktiken är det svårt att göra som du tänkt. Om det skulle handla om ljudet från en DAW, t.ex Cubase, och skype resp spel går det att fixa om du har 2 ljudkort. Cubase skulle då använda det ljudkort som har stöd för ASIO drivrutiner och Skype det för Windows egna system. Men det kräver 2 ljudkort då..

Link to comment
Dela på andra sajter

VIA High Definition Audio, som du har kopplat högtalare/hörlurar till, är ett litet ljudchip som sitter på ditt moderkort istället för ett dedikerat expansionskort för ljudet... alias ljudkort.

Du kan nog inte välja ett dedikerat ljudkort för Spotify eller YouTube/webbläsaren, så då sätter du det andra ljudkortet som standardljudkort i Windows.

Skype däremot kan använda ett annat ljudkort än Windows standardinställningar, så där anger du ditt VIA-kort och kopplar in hörlurarna. Counter-Strike kan jag inte svara för 100% men det är fullt möjligt att du kan välja vilket ljudkort som ska användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...