Jump to content
Annons

Vart göra av sin mixtape aka cd skiva ?


Gäst

Recommended Posts

Har skrapat ihop ett par låtar och kallar det för en mixtape. Eller cd med 10 låtar. Men vart laddar jag upp den så folket kan ladda ner skivan komplett ? Eller hur sprider jag den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Facebook, instagram och youtube. Sprid med kärlek. Lycka till.

Facebook, instagram och youtube. Sprid med kärlek. Lycka till.

Soundcloud

Bandcamp

Men går det ? Såfall hur gör man så hela skivan laddas ner komplett och inte en för en ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men går det ? Såfall hur gör man så hela skivan laddas ner komplett och inte en för en ?

Bara packa ner skivan i en zip-fil och slänga upp som dropbox-länk. Lägg upp alla låtar (var för sig) på youtube, tagga dem bra, och "in the description" så länkar du till hela skivan och din facebook-grupp. Gör samma sak på facebook, länka till din youtube. Instagram, lägg upp bilder på dig från din studio/när du spelar in.. tagga väl där med, du kan också fuska med att tagga såsom "instame", "kikme", "instagood" och annat populärt, sen länkar du till din musik där också.

Sen skaffar du annonser på facebook. Du behöver inte betala mycket. Typ 10kr om dagen räcker. Så fick mitt band över 2500 fans på lite över 2 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...