Jump to content
Annons

Märka ut "vers", "refräng", "brygga" etc i Logic? Hur?


Kilomi

Recommended Posts

Har sett på lite screenshots här o var att man kan markera vissa stycken av en låt man jobbar med, och "dela" upp sektioner och döpa dom?

Hur tusan gör man det? Skulle underlätta att se lite överskådligt att "där är versen, där är bryggan" etc. Kan ju bli jäkligt rörigt när man har många kanaler som går. Tacksam för svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Verktygsknappen uppe till höger i arrange. Klicka så får du fram en rull-lista. Klicka i text tool. Sen är det bara att dubbelklicka på ett block och skriva in din text. Det kan även hjälpa att färglägga dem(colors knappen i högra hörnet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Giannis - exakt, det är markers jag vill sätta ut! Har försökt högerklicka etc men min marker blir lika lång som låten, verkar inte finnas nåt sätt alls att markera längd och få namn på så vis. Hur gör jag det? :/ Exempelvis från bar 1 till 17 vill jag ha marker som heter "intro" etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är att bara markera området med cycle och sedan dra och släppa cycle-sektionen ner i arrange fönstret. Vips så skapas en marker för det området. För att namnge den måste du dock gå in i Global Tracks som beskrivet ovan. Eller göra en keycommand för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...