pme (oregistrerad) Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 En liten fundering. Det är inte så att du har ditt usb ljudkort inkopplat på en USB3.0 port?
hannesalm Postat 4 juni 2013 Trådstartare Postat 4 juni 2013 Vad har du ställt in för latency? Operativ: 32 eller 64-bit? Rätt drivrutiner för operativets bitdjup? Jag har 15.0 ms i latency och kör ett 32-bit cubase. Alla drivrutiner är anpassade för mitt operativsystems bitdjup.
hannesalm Postat 4 juni 2013 Trådstartare Postat 4 juni 2013 En liten fundering. Det är inte så att du har ditt usb ljudkort inkopplat på en USB3.0 port? Í några fall visade sig att jag hade kopplat in ljudkortet i en usb 3.0 port. Jag har hört att det kan ställa till besvär men samma problem uppstod när jag startade ljudkortet, inkopplat i en usb 2.0 port. Så vilken USB-ingång det är inkopplat i verkar inte ha någon större betydelse i det här fallet. Men det är ingen som har varit med om samma problem; att ljudkortets master överstyrs och PA-anläggningen börjar tjuta när jag startar det, inkopplat i datorn?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.