stegrarn Postat 24 april 2013 Dela Postat 24 april 2013 Hej. Gör det enkelt för mig och kollar med er Mac-ess här 😊 Jag har precis skaffat en ny iMac och i den finns som bekant ingen DVD-spelare/läsare. De flesta program jag har går ju att downloada från tillverkarens hemsida men hur gör jag med t.ex Trilian som är ganska stor? Jag har en idé om att jag kanske kan koppla ihop min Macbook Pro (som har DVD) med iMacen och installera skivorna från den men vet inte riktigt om och hur det funkar, nån vänlig själ som har nåt tips? Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 24 april 2013 Dela Postat 24 april 2013 Det borde väl gå att kopiera installationsfilerna till ett usb? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 24 april 2013 Dela Postat 24 april 2013 Går det att mounta filer i Mac så borde man kunna gå den vägen oxå.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri79 Postat 24 april 2013 Dela Postat 24 april 2013 Sök på fjärrskiva på Google. I osx finns stöd för att dela ut dvd-enheten i en dator till en annan. Har själv använt detta flera gånger. Går att göra både trådat och trådlöst har jag för mig. Funkar prima! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stegrarn Postat 24 april 2013 Trådstartare Dela Postat 24 april 2013 Tack för svaren! Jag ska kolla närmare på era alternativ så fort jag sitter vid datorerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 april 2013 Dela Postat 24 april 2013 Jag har en idé om att jag kanske kan koppla ihop min Macbook Pro (som har DVD) med iMacenSjälvklart, fjärrskiva som nämns ovan är det sätt som Apple själva rekommenderar. Det fungerar med såväl Mac som varje Windows-PC. För det andra är det väl givet att du aktiverar fildelning i datorerna. Systeminställningar->Delning Sedan kan du komma din användares innehåll i bägge datorerna, hämta hem stora filer och kopiera program från den andra datorns programmapp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.