Jump to content
Annons

Era åsikter om ny låt (Metal)


Confirmed SiCK

Recommended Posts

Hej, önskar höra era åsikter angående en ny låt som jag jobbar på. Den är inspelad hemma i arbetsrummet, och det är enbart pluggar till instrumenten. Sången är inspelad genom en noname mick av kass kvalité och jag tycker att den är lite burkig, vad göra åt det? Önskar höra både ris och ros om arrangemang, riff och låtidé...

http://soundcloud.com/confirmed-sick/r-o-c-k

Tackar på förhand/ Måns

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker inte att första ackordet i refrängen passar in på melodin och i sammanhanget. Samma på båda vänderna på reffen. Sen tycker jag att ni skulle ha editerat trummorna innan ni spelade in resten pga att trummorna är rätt så otajta på vissa ställen. Tycker ni kan göra lite mer jobb på hi haten, tycker det låter konstigt på huvudriffet just efter refrängen, alltså hur hi-haten spelar.

Det är vad jag tycker, och jag är inget proffs 🙂!

Men annars, härligt med lite metal 🙂! Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det. Trummorna kommer definitivt bli bättre när vi väl spelar in på riktigt, så att säga. Vår trummis är ganska mycket bättre än mig på det där. Försöker höra vad du menar med 1:a ackordet i refrängen, men förstår nog inte riktigt hur du menar med att det inte passar in...

(null)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...