Jump to content
Annons

Kontakt med label, tips?


dreas

Recommended Posts

Hej

Visste inte alls vart jag skulle lägga tråden, så fick bli här bland övrigt.

Jag producerar house och befinner mig i ett skede där jag snart kommer på allvar börja ta kontakt med labels. Jag får erbjudanden på ungefär veckobasis där mindre labels, som det för övrigt verkar krylla av, säger sig vilja signa mina låtar. Även fast jag själv inte tycker att mina produktioner håller en så pass hög klass att någon skulle vara villig att 'signa' dessa får så jag samtidigt dagliga förfrågningar om varför jag inte är signad med Refune, Seize eller Axtone. Dessa kommentarer gör att man blir lite blind och jag har svårt att själv säga vart jag faktiskt ligger och vidare nivån på mina alster. Jag känner att ska det vara så ska det vara. Det måste kännas rätt och jag då måste jag ha en label som jag kan hjälpa mig att växa produktionsmässigt. Just nu sitter jag helt utan kontakter på den fronten. Förutom de väldigt små bolagen som kontaktat mig.

Hur bör man gå tillväga när man kontaktar labels? Vilken information bör man uppge och hur ska man formulera denna så att det skapas intresse för att undvika att mailet (om det är så man gör) inte åker direkt i papperskorgen?

/dreas

Redigerat av dreas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...