Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

behöver egentligen byta moderkort och det ska passa till min northwood p4 2.4ghz

två frågor:

spelar det någon roll vilket chipset som moderkortet har? intel alt. via

vilka minnen är att föredra: PC3200 alt. DDR400/DDR333 (stod detta som minneshastighet på olika kort)

tack!

Annons
Posted

dubbelpostningen berodde på detta fel.

"Mail Error!

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code: 501

Return Msg: 501 Syntax: RCPT TO:

Invision Power Board Error:

Check your SMTP settings from the admin control panel"

Posted
behöver egentligen byta moderkort och det ska passa till min northwood p4 2.4ghz

två frågor:

spelar det någon roll vilket chipset som moderkortet har? intel alt. via

vilka minnen är att föredra: PC3200 alt. DDR400/DDR333 (stod detta som minneshastighet på olika kort)

tack!

Intel har traditionellt varit mer tillförlitligt än VIA - men på senare år har VIA bättrat sig, så att de numera också fungerar bra i musikmaskiner. Har dock inte testat något själv, men jag har hört från flera håll att VIA chipset fungerar bra numera. 🙂

PC3200 är samma sak som DDR400... :rolleyes:

Tänk på att du ska ha två minnesmoduler i stället för en större om moderkortet stödjer Dual Channel, eftersom du då kommer att vinna en del i hastighet när det gäller minneshanteringen. Det fungerar med en minnesmodul också, men det går lite långsammare.