mimla Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Hej allihopa! Vi har en gammal vintage design m81d preamp som har fungerat helt felfritt i sisådär 7 år. Nu ger den helt plötsligt bara ifrån sig brum. Kabeln ut från den fungerar som den ska, och brummet är helt oförändrat oavsett om man överhuvudtaget har någonting inkopplat i ingången eller inte.. Känns helt enkelt som om någonting pajat. Någon som känner igen problemet och råkar sitta på någon quick fix? 🙂 Kabeln ut från preampen är alltså konstaterat fungerande och vi har i övrigt inte ändrat någonting i setupen runt den! Tack på förhand!
Top Floor Studios Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Jag hade ett liknande problem med en m87. Visade sig att det var strömförsörjningen som var felaktig, så jag fick en ny på posten. Skicka ett mail och kolla att du har rätt.
Larsson Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 kan det vara samma problem jag har med min M73D, den brusar brummar & distar & slår i taket på lägsta input, & brus brummar även med output på noll.. låter så här : Your browser does not support the HTML5 audio tag (ljudexempel är output på noll)
mimla Postat 12 april 2013 Trådstartare Postat 12 april 2013 Top floor: Den har ju fungerat bra i typ 8 år. Är väl möjligen om den pajat då, men inte att vi fick fel från början tror jag. 🙂 Larsson: Nej vår låter mycket värre än så! Det är ett hejdundrande sus och brus! Och någon input påverkas den inte av öht!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.