Jump to content
Annons

Lennie The Man

Medlem
  • Antal inlägg

    18
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt
  1. Jag skulle råda dig till att gå på 8040. Detta rådet tror jag även genelec folket ger om dom är helt uppriktiga.
  2. Om du skall bounca ut bara wav, aiff eller mp3 bara på enskilda spår så varför inte shift+äpple+k på varje enskilt spår. Tar typ 10 sekunder per spår.. EDIT: Jag tror jag missuppfattade dig....men i vilket fall som helst så är det ett bra kommando 🙂
  3. Alltså kolla på deras hemsida där finns bland annat en film som visar.. I mixer för ezd så sätter du längst ner i raden varje trumma till multichannel sen så är varje enskild trumma möjlig att spela in på separata spår i cubase eller PT eller what ever.
  4. Sätt upp buffersize till ex. 1024 borde hjälpa.....
  5. Kan vara så att du kör med dubbla processorer? Prova att sätta RTAS till 1 i så fall, brukar hjälpa!
  6. Det kan inte vara så att CoreAudio använder din mbox? Se till att din IMac använder det inbyggda ljudkort så borde det funka, iallfall av felmeddelandet att förstå så är ditt ljudkort redan upptaget och det har ju inget med vilken version av PT du kör liksom, det händer ju bara om ljudkortet är engagerat av ngn annan process av datorn. Kombinationen du har borde vara klockren annars... Säg till om detta inte fungerade. Kolla vad ditt "ljud" för datorn är kopplat till interna eller externa ljudkortet via coreaudio. Klicka så det interna ljudet sköts via inbyggda ljudkortet! God fortsättning 😉
  7. Jag talar bara om dangerous2bus som jag själv använder och den färgar icke ljudet. Visst jämföra med ssl för ett par millar, men nu snackar jag inte om en stereo sum för ett par tusen. Dangerous 16 kanaler kostar runt 30 papp så det e ju en del, men skillnaden är mkt stor. Denna diskussion är intressant, men skulle bli oerhört mer intressant om Ni som tvekar bara ser till att låna en summeringsmixer typ neve, dangerous2bus eller likv. och inte ngt skräp så kan vi ju diskutera vad Ni anser. SSL bordet och dess jämförelser låter jag vara för man vet aldrig ibland vad som är gjort vad. Det går ju som sagt att få det mesta att låta svinaktigt bra idag, och nyansskillnaderna är egentligen det enda som skiljer. Men om man sitter med ett HD system utan ett bra analogbord så förstår jag inte hur man kan göra ngt utan en summeringsmixer av god kvalitet! Det gör skillnad!
  8. Självklart har jag testat det, annars hade jag inte köpt Dangerous2Bus. Det handlar om skillnad och den skillnaden är oerhörd. Att ens påstå något annat är inte proffisionellt. Kör själv protools HD3 192 I/Ox2 och utan sum mixern så är det en jäkla skillnad. Nu summar jag även ex. trummor via externt mixerbord, men allt hanteras i givetvis i protools och vid slutmix så är det helt nödvändigt med dangerous2bus. Kan bara ödmjukast tacka för att produkten finns, visserligen inte gratis men oj vad bra! Alla som tvivlar snälla testa! Mono, separationen, klarheten allt blir bara så bra, allt! Självklara alternativet är ju ett schysst mixerbord. Men att ifrågasätta om det är ngn skillnad är meningslös, det är det! Sen för soundonsound skriva vad katten dom vill.
  9. Kör själv med Dangerous2Bus summeringsmixer och kan bara säga att det fanns en tid före och en tid efter. Ni som inte tror att det är någon skillnad skall först och främst se till att få testa ex. Dangerous, neve eller likn och jag lovar att Ni fattar grejen.
  10. Nu tappade jag greppet lite. Jag förstår inte hur du menar med att du inte kan göra en crossfade..Kan du publicera en bild så man ser exakt hur det ser ut? Detta brukar ju aldrig vara något problem.
  11. Var noga med kurvorna och konrollera så att du helst klipper där två kurvor blir noll så att säga och gärna kommer från varsitt håll --> uppifrån till noll möter kurvan som kommer nerifrån till noll eller om det finns en natrulig nollpunkt i materialet. Crossfada inte bara rätt upp och ner då kandu få ännu fler konstiga fenomen! Zooma mkt och var nogrann, ett helt underbart jobb iallafall
  12. Klippt ihop eventens på rätt sätt?? Låter som digital knäpp för mig....
  13. Har fått ett delikat problem. Jag har haft min Maxtor One Touch in kopplad på min Mac under ung. 1 år och aldrig haft problem, vandrat med den mellan olika studios och tillbaka till min egen studio igen osv osv och den har alltid bara kommit upp. Fick lite strul efter uppdatering av Protools till 7.2 och kastade ett par pref filer samt ett volumes filer. När detta gjordes befanns sig min hårddisk ej inkopplad på mac:en, när jag dagen efter skall starta den så kommer den ej upp på skrivbordet bara i skivverktyg och därifrån kan jag trycka på visa på skrivbord men den visas ju fan inte!!. Det är inget fel på hårddisken, med hjälp av DataRescue ser jag alla filer mm, men den vägrar att visas i Finder/skrivbordet. Går även fint att söka av den via spotlight så disken är perfekt. Vad är detta? Måste kunna finnas ngt enkelt sätt att mounta den. Har provat allt (bytt kabalr, bytt portar, stängt av och på mmmmm). Det finns i systemet men vägrar att bli mountad! H J Ä L P är vad jag behöver! 😄🙁😲😎😄😄😄😄
  14. Helt allvarligt! HUr många konstiga förslag fick du på din fråga??? Jag vill inte vara elak eller så men för sjutton allihop vad är det NI ger för råd?? Naturligtvis är ju en controller mkt bra om man har det behovet!, kör själv med BigKnob från Mackie eller via min Command8:a. Men ditt problem löser du ju givetivis i din mixer i programmet du spelar in med. Jag förstår av din utrustning att du inte kör Protools (se till att byta till ngn variant av det snarast!) utan du kör antagligen logic eller cubase eller likn. Skapa bara en kanal för monitor och en kanal för hörlurar, sen mutar du bara den kanalen som går ut till monitor vid inspelning! Denna metod använde jag under 2 år när jag klev in den digitala hemmastudiomiljö! Nu har hemmastudion blivit en sk riktig studio vad som nu menas med det... Hepp!! Lycka till!!! --------------------------------------------------------------- PowerMac G5 2x2,3, 4,5GB ram, 4x300gb HDD, HD3
×
×
  • Skapa ny...