Jump to content
Annons

Vad får man om man korsar...


Diwic

Blev det bra?  

22 röster

  1. 1. Blev det bra?

    • 1 - Nä
      2
    • 2
      0
    • 3
      10
    • 4
      3
    • 5 - Ja
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Puppy

ARTIST/GRUPP: Diwic

GENRE: Blandat

LÅTLÄNGD: 3.14

KOMPOSITÖR: Diwic

PRODUCENT: Diwic

EV. MEDVERKANDE: Maxmaxmax och min JV1010

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: ogg / mp3

STORLEK: 3,5 MB / 4,5 MB

STATUS: Klar, men inte överdrivet seriöst.

LÅTLÄNK: ogg, mp3

Detta är resultatet av denna tråd.

De instrument som ingår är: Gunshot, Bagpipe, Orchestral Hit, Accordion, Vibraslap, Music Box, Tubular Bells, Banjo, Muted el guitar, I am a puppy (sampling av maxmaxmax).

Nu ska det bli intressant att läsa era spontana reaktioner 😠

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gillade inte tempoändringarna. Det känns som två helt osammanhängande delar. Banjon e lite småkul dock.

Mjo...det är två egentligen rätt så osammanhängande delar, och jag kom inte på något bättre sätt att få med Tubular bells och banjo i samma låt, så jag tänkte att jag skulle göra en grej av det, att man liksom rycks och slits hit och dit...

Dock ställer det väl till lite bekymmer när man ska bestämma genre på låten :rolleyes:

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen udda låt! 😄

En salig blandning av det utdragna, nästan sakrala mollpartiet och det catchiga svängiga durpartiet. 😄

Kul grej att du speedar upp det hela till ett klimax i slutet. 🙂 Hur gör du den grejen i slutet på låten där allting lixom bara drar iväg, låter som drrrrrrrrrrrrrrrrrr...........?

Jag fattar dock inte vart gunshot-ljudet tog vägen. 😛 Var i låten är det? 😕

Kul idé, vi får nästan sätta detta i system att lägga ut utmaningar till oss själva eller till varandra, vem vet hur det kommer sluta. 🙂😛

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. kul idé, Diwic! 😎

Du skulle förbehållit dig rätten att använda beats/trummor utöver de andra ljuden. Hade kunnat bli en riktigt cool låt då. Man hör potentialen när du går över från ett stycke till ett annat... hade du pumpat igång med ass-kicking-beats där istället, och inte ändrat tempot, hade det blivit bra på riktigt tror jag.

Men oavsett, förbannat kul idé! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör du den grejen i slutet på låten där allting lixom bara drar iväg, låter som drrrrrrrrrrrrrrrrrr...........?

Jag fattar dock inte vart gunshot-ljudet tog vägen. 😳 Var i låten är det? 😕

Om man spelar gunshot i tvåstrukna A ungefär, så låter det ungefär som handklapp, upptäckte jag, och använde det ungefär som handklapp på 2 och 4 i banjopartiet. Lite reverb är det också på gunshotljudet.

Förutom det, så är Drrr-ljudet också gunshot, och resultatet av att jag drog fingrarna över tangenterna. Sedan så drog jag ut noterna lite med time stretch (på mididatan då).

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Musik med schizofreni. 😳

Värsta medley-feeling... Lite lång bara.

Snart blir det fler som upptäcker Gun Shot och skriver hela stycken för det 😕

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. kul idé, Diwic! 😕

Du skulle förbehållit dig rätten att använda beats/trummor utöver de andra ljuden. Hade kunnat bli en riktigt cool låt då. Man hör potentialen när du går över från ett stycke till ett annat... hade du pumpat igång med ass-kicking-beats där istället, och inte ändrat tempot, hade det blivit bra på riktigt tror jag.

Men oavsett, förbannat kul idé! 😳

Mjo...kanske...kruxet är att ass-kicking-beats inte är min specialité direkt, men jo, jag kände också att lite fler rytmgrejer hade inte skadat. Man skulle provat att låta Dumb Dan mastra den och lägga på lite housetrummor på puppy-delen kanske 🙂

Kul att höra att du - och andra - gillar låten!

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hehe, detta var ju rätt stört...men kul.

Det den egentligen mest brinster på är de rätt kassa GM-ljuden...Å andra sidan var det ingen direkt bra kombination från början.

Mer sådant här....skoj skoj :-)

Jäklar va galen den är.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt!

De två delarna har i och för sig inte med varandra att göra. Men så kan det ju också vara! 🙂 ............t.ex. Summer in the City................

Link to comment
Dela på andra sajter

E jag ensam om att tycka att delarna passar med varandra?

Bra jobbat med GM får jag säga:) Dragspelet blev grymt!

Tack! Det är dock inspelat på klaviatur så jag funderade lite på om ett dragspel verkligen låter sådär på riktigt...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Excubator (oregistrerad)
E jag ensam om att tycka att delarna passar med varandra?

Bra jobbat med GM får jag säga:) Dragspelet blev grymt!

Tack! Det är dock inspelat på klaviatur så jag funderade lite på om ett dragspel verkligen låter sådär på riktigt...

// David

Har ett par dragspel som jag kan kanske kan micka upp vid tillfälle.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...