Jump to content
Annons

prisvärda monitorer.


browno

Recommended Posts

Hej, nu har jag äntligen fått min lön efter sommarens hårda arbete. Så det är dags för mig att inhandla ett par aktiva monitorer till min lilla källarstudio. Jag har funderat på följande alternativ:

phonic p5a - 3900.-

tapco s5 - 3600.-

m-audio audiuphile bx5 -3240.-

Tannoy Reveal Aktiv -4000.- beggat

Vilket ska jag välja? Finns det någon annan modell som kanske är ännu mer prisvärd? Vore schysst om ni kunde hjälpa mig, då jag är inte är så haj på sånt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om du egentligen har så stor nytta av mitt råd: Du borde ju absolut se till att lyssna på de olika så att du kan bedöma själv vilka du tycker låter bäst!

Men, av de du har skrivit skulle jag nog välja Tannoy'erna. De lät riktigt bra i mina öron. Jag har iofs inte hört alla de andra, men BX8 var ganska så jämförbara med Tannoy Reveal, så då borde ju BX5 vara sämre (eller åtminstone mindre basiga)... Tapco5 fick inte så bra recensioner i senaste numret av MM... Phonic tror jag att jag har testat, och de var helt ok om jag inte minns fel, så de kan kanske vara värda att kolla upp...?

Det finns ju en bunt till som jag tror ligger i ungefär samma prisklass (t.ex. ESI nEAR05, Alesis M1), men jag skulle tro att du fått med de bästa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, nu har jag äntligen fått min lön efter sommarens hårda arbete. Så det är dags för mig att inhandla ett par aktiva monitorer till min lilla källarstudio. Jag har funderat på följande alternativ:

phonic p5a - 3900.-

tapco s5 - 3600.-

m-audio audiuphile bx5 -3240.-

Tannoy Reveal Aktiv -4000.- beggat

Vilket ska jag välja? Finns det någon annan modell som kanske är ännu mer prisvärd? Vore schysst om ni kunde hjälpa mig, då jag är inte är så haj på sånt här.

phonic p8a = 3995

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...