brynge Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 visst har man vÀl copyright pÄ allt man gör? utan att behöva anmÀla grejer hit och dit? finns det nÄtt man bör göra? tacksam för svar!
ThomasJ Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 allt du gör Àger du rÀtten till. Men vill du skydda dina alster skall du anmÀla dig till STIM
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Men vill du skydda dina alster skall du anmÀla dig till STIM Glöm det, STIM bara samlar in pengar.
Zyan Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Hur skyddar man sig dÄ frÄn att musikproducenter och kompositörer som har ideétorka inte ska sno delar av ens mÀsterverk pÄ demoinspelningar? NÀr fÄr man rÀtten?
debbie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 ett gammalt trick Àr vÀl att posta demon plomberat tiil sig sjÀlv.
brynge Postat 31 maj 2006 TrÄdstartare Postat 31 maj 2006 Haha fan vad gött att jag just fick tillbaka ett paket med min demo som jag skickat, mondo hade gÄtt i konkurs. SÄ nu har jag ett sÄnt brev.
musik (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Hej! Det rĂ€knas inte. Det mĂ„ste vara skickat av dig sjĂ€lv. Tejpförseglat med blĂ„ specialtejp som fins hos Posten/Kassaservice/PaketutlĂ€mnaren. Det tejp ska gĂ„ över alla skarvar pĂ„ kuvertet. PĂ„ tejpen ska du upprepade gĂ„nger skriva din namnteckning. Ăverallt. BlĂ€cket ska gĂ„ bĂ„de över och under skarvarna. Kuvertet ska ha ett mottagningsbevis. Du skickar paketet till dig sjĂ€lv. :musik
brynge Postat 31 maj 2006 TrÄdstartare Postat 31 maj 2006 mÄste det vara rekommenderat? eller kan man bara skicka det?
musik (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 (redigerat) ...kom ihĂ„g... viktigast av allt: ĂPPNA INTE kuvertet nĂ€r det kommer... đ Spara det bara. TĂ€nk inte pĂ„ att det kostar nĂ„gra kronor att göra detta. Det Ă€r det vĂ€rt. SĂ„ ingen annan tar dina/era lĂ„tar. Kom ihĂ„g att det var jag som skrev det, nĂ€r ni sitter pĂ„ huk vid scenkanten i Hyde Park, Royal Albert Hall, Ullevi eller Norje Festivalscen (Sweden Rock). đ Redigerat 31 maj 2006 av musik
Hellpig Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Men vill du skydda dina alster skall du anmĂ€la dig till STIM Glöm det, STIM bara samlar in pengar. Nja... STIM Ă€r bra om dina alster spelas i radio/TV. Jag tjĂ€nade en hel del trevliga pengar pĂ„ denna symbios för nĂ„gra Ă„r sedan đ
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Men vill du skydda dina alster skall du anmĂ€la dig till STIM Glöm det, STIM bara samlar in pengar. Nja... STIM Ă€r bra om dina alster spelas i radio/TV. Jag tjĂ€nade en hel del trevliga pengar pĂ„ denna symbios för nĂ„gra Ă„r sedan đ Ja...? Har nĂ„gon sagt att Stim skulle vara dĂ„ligt?
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Hur skyddar man sig dÄ frÄn att musikproducenter och kompositörer som har ideétorka inte ska sno delar av ens mÀsterverk pÄ demoinspelningar? NÀr fÄr man rÀtten? Man har rÀtten till sitt verk i samma sekund som man skapar det. Det svÄra Àr bara att bevisa det. Man kan ju göra demos och posta dem till sig sjÀlv.
Zyan Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Hur skyddar man sig dÄ frÄn att musikproducenter och kompositörer som har ideétorka inte ska sno delar av ens mÀsterverk pÄ demoinspelningar? NÀr fÄr man rÀtten? Man har rÀtten till sitt verk i samma sekund som man skapar det. Det svÄra Àr bara att bevisa det. Man kan ju göra demos och posta dem till sig sjÀlv. Joo...de sa just det. Kostar inte mycket men kan genererar multum om nÄgon snor nÄgot. Kan passa pÄ att posta en till HÄkan H i samma veva och vÀnta pÄ att han ska ge ut nÀsta skiva.
android Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Har Àven lÀst nÄnstans att datorns "datumstÀmpling" av filer (ditt sequncerarrangemang) kan hÄlla som bevis i en rÀttstvist. Och sÄ lÀr ju va svÄrt att överbevisa att 300 pers pÄ ett musikerforum har hört din lÄt, tidigare Àn nÀr nÄn annan pÄstÄr att han skrivit den... SÄ jag tror inte att man behöver va sÄ orolig.
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Kan passa pĂ„ att posta en till HĂ„kan H i samma veva och vĂ€nta pĂ„ att han ska ge ut nĂ€sta skiva. Hehe... Ja, han har ju en tendens att göra uppenbara stölder. đ
Zyan Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Har Ă€ven lĂ€st nĂ„nstans att datorns "datumstĂ€mpling" av filer (ditt sequncerarrangemang) kan hĂ„lla som bevis i en rĂ€ttstvist. Och sĂ„ lĂ€r ju va svĂ„rt att överbevisa att 300 pers pĂ„ ett musikerforum har hört din lĂ„t, tidigare Ă€n nĂ€r nĂ„n annan pĂ„stĂ„r att han skrivit den... SĂ„ jag tror inte att man behöver va sĂ„ orolig. 82 nedladdningar pĂ„ mitt första och enda uppladdade verk hitills. Men det rĂ€cker nog ett tag, men den Ă€r nog inte tillrĂ€ckligt bra för att folk skulle vilja sno. Give me some time...still an amateur... đ
Linus Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Om jag fĂ„r vara lite petig och spara pĂ„ portot, sĂ„ kan det vara positivt att haft en demosnutt pĂ„ forumet. đ Plötsligt finns det 100 forummedlemmar som, oberoende av varandra, kan intyga i ev. domstolstvist att de hört din lĂ„t förr i tiden och kan kĂ€nna igen stulna partier hos motparten. đ Forumet i sig kan ocksĂ„ ge tydlig tidpunkt, dvs. datumet din lĂ„t publicerades och dĂ€rmed klargöra vem som "var först" med lĂ„ten.
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Om jag fĂ„r vara lite petig och spara pĂ„ portot, sĂ„ kan det vara positivt att haft en demosnutt pĂ„ forumet. đ Plötsligt finns det 100 forummedlemmar som, oberoende av varandra, kan intyga i ev. domstolstvist att de hört din lĂ„t förr i tiden och kan kĂ€nna igen stulna partier hos motparten. đ Forumet i sig kan ocksĂ„ ge tydlig tidpunkt, dvs. datumet din lĂ„t publicerades och dĂ€rmed klargöra vem som "var först" med lĂ„ten. Absolut! đ
ankara delight (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 sĂ„lĂ€nge man gör halvdanna lĂ„tar sĂ„ Ă€r det ju lugnt, ingen lĂ€r sno nĂ„n lĂ„t idĂ© dĂ„ đź + om nĂ„n snor ens lĂ„t/melodi idĂ© sĂ„ betyder det vĂ€l att man Ă€ bra, för annars hade de ju inte snott... đź /ad
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 + om nĂ„n snor ens lĂ„t/melodi idĂ© sĂ„ betyder det vĂ€l att man Ă€ bra, för annars hade de ju inte snott... đź /ad Jo, men snor nĂ„gon sĂ„ fĂ„r du ju ingen ekonomisk ersĂ€ttning. Skulle inte det kĂ€nnas surt?
ankara delight (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 jag À sÄklart inte för att man ska sno lÄt/melodier och de som gör det borde fundera pÄ om det À musik de ska syssla med....
Linus Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 sĂ„lĂ€nge man gör halvdanna lĂ„tar sĂ„ Ă€r det ju lugnt Skön instĂ€llning. đź - Shit, den hĂ€r versen vart ju bra! Jahopp, dĂ„ fĂ„r jag börja om... Den fĂ„r inte vara mer Ă€n okej...
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 sĂ„lĂ€nge man gör halvdanna lĂ„tar sĂ„ Ă€r det ju lugnt Skön instĂ€llning. đ - Shit, den hĂ€r versen vart ju bra! Jahopp, dĂ„ fĂ„r jag börja om... Den fĂ„r inte vara mer Ă€n okej... hehe... ganska! TĂ€nk om allt vore sĂ„ enkelt. Svart eller vitt. đ€Ș
rainydays Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Synd att man inte kan göra samma sak med affĂ€rsidĂ©er đ
Limpo Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 men hur funar det om jag har alla orginalfiler pÄ min hÄrddisk? plus att jag anmÀlt det till stim?
rainydays Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Har Àven lÀst nÄnstans att datorns "datumstÀmpling" av filer (ditt sequncerarrangemang) kan hÄlla som bevis i en rÀttstvist. Har det verkligen gÄtt igenom i rÀtten? I svenk rÀtt? Det lÄter vÀldigt tveksamt tycker jag. DatumstÀmplingen i filsystemet Àr ju lÀtt som en plÀtt att Àndra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.